کار-بازسازی-نزدیک-به-۸-هزار-کیلومتر-سرک-جریان-دارد

مسوولان وزارت فواید عامه می‌گویند که کاری بازسازی و ترمیم ۷ هزارو ۷۸۱ کیلومتر سرک در سراسر کشور جریان دارد که تا پایان سال جاری کاری شمار زیادی از آنها تمام می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالکریم فاتح، معین تخنیکی وزارت فواید عامه روز دوشنبه (۲ اسد) در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته، ۱۲۵ پروژه ساختمانی را به هزینه ۴۲۱ میلیون افغانی ترتیب و اجرا کرده است. 

فاتح افزود که این پروژه‌ها شامل پروژه‌های ساختمانی، حفظ و مراقبتی، اجناس و خدمات غیرمشورتی در ۳۴ ولایت به شمول سالنگ‌ها می‌باشد که به ارزش ۴۲۱ میلیون و ۱۲۳ هزارو ۸۰۴ افغانی تطبیق و اجرا گردیده است. 

او بیان داشت که با تطبیق این پروژه‌ها برای ۱۰ هزار نفر زمینه شغل و کار نیز فراهم شده است. 

معین تخنیکی وزارت فواید عامه می‌گوید که در یک سال گذشته این وزارت در سراسر کشور کار ترمیم و بازسازی ۷ هزارو ۷۸۱ کلیومتر سرک را آغاز نموده و این سرک‌ها شامل بزرگ‌راه سالنگ‌ها تحت دو بخش و بزرگ‌راه عمومی کابل- قندهار در ۷ بخش و ده‌ها سرک دیگر در ولایت‌های مختلف می‌باشد. 

فاتح گفت که این وزارت پلان دارد تا پایان سال‌جاری کار بیش از ۱۰۰ پروژه را در بخش‌های مختلف تکمیل نمایند. 

زمان الدین حبیبی، رییس تدارکات وزارت فواید عامه نیز گفت که ۶ سرک بزرگ در کشور توسط شرکت‌های بیرونی در بدل معادن کشور باسازی می‌شود. 

حبیبی افزود که این سرک‌ها شامل سرک قندهار-دورانی هلمند، سالنگ‌ها، ۳ بخش بزرگ‌راه کابل- قندهار، سرک قندهار - ارزگان است که در بدل معادن کشور باسازی می‌شوند. 

‏اوبیان داشت که بخش لابراتوارهای این وزارت از چهار نوع به چهل نوع ارتقا یافته است و در حال حاضر انواع مواد ساختمانی جهت تضمین کیفیت در این لابراتوارها آزمایش می‌شود. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کار بازسازی نزدیک به ۸ هزار کیلومتر سرک جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد