کار-روی-دستورالعمل-حمایت-مالی-از-رسانه‌های-کشور-جریان-دارد

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا گفته که این وزارت روی دستورالعمل کار می‌کند که بر بنیاد آن رسانه‌های داخلی امتیاز دولتی دریافت خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ این مطلب را در دیدار با مسوولان رسانه‌‌ها و خبرنگاران غزنی مطرح کرده است.

خیرخواه گفته که رسانه‌ها جایگاه پل ارتباطی را در یک جامعه دارند و در تلاش است تا از بودجه داخلی دستورالعملی را برای رسانه‌های داخلی ایجاد کند تا رسانه‌ها از امتیازات دولتی برخوردار شوند.

او افزوده که مشکلات حق دسترسی به اطلاعات و دیگر مشکلات فراروی کار خبرنگاران را حل می‌کند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ اطمینان داده که مشکلات خبرنگاران در سطح کشور به طور جدی رسیدگی می شود و ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت غزنی، خانه دوم خبرنگاران است‌.

او افزوده است: «امریکا و کشورهای غربی در تلاش هستند تا تصویر منفی از افغانستان را به جامعه جهانی نشان دهند اما؛ این رسانه‌ها هستند که می‌توانند با انتشار تصویر واقعی از افغانستان به تبلیغات منفی آنها پاسخ دهند».

در این دیدار گلاب الدین امیری، رییس اتحادیه خبرنگاران ولایت غزنی، مشکلات خبرنگاران و رسانه‌های این ولایت را با وزیر اطلاعات و فرهنگ در میان گذاشت و دلیل عدم دسترسی به اطلاعات را نبود افراد متخصص در حوزه مطبوعات در ادارات بیان کرد.

در پی این وعده حمایت مالی از رسانه‌ها توسط سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، نهاد حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان (نی) گفته است که این کار نباید استقلالیت رسانه‌ها را تحت شعاع قرار دهد.

نی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که از این طرح وزارت اطلاعات و فرهنگ مشروط به اجرایی‌شدن آن استقبال می‌کند و در عین زمان ملاحظات و نگرانی‌هایی در خصوص این طرح دارد.

این نهاد گفته است که امتیاز در نظر گرفته‌شده باید به‌صورت همگانی برای تمام رسانه‌ها، بدون کدام محدودیت زمانی و مکانی یکسان باشد.

این نهاد بیان کرده است که امتیاز باید به‌صورت عادلانه و نظر به نیاز رسانه، نوع فعالیت رسانه، شمار کارکنان رسانه، محتوای تولیدی رسانه و محدوده‌ جغرافیایی رسانه سنجیده شود.

نی تاکید کرده است که هدف از ارائه‌ امتیاز برای رسانه‌ها رشد رسانه‌ها، تقویت آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات باشد نه محدود کردن یا اعمال سانسور بالای محتوای تولیدی در رسانه‌ها.

آژانس افغان نیوز_ رحمت‌الله کریمی

 

 

کار روی دستورالعمل حمایت مالی از رسانه‌های کشور جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد