کار-پروژه-«افغان-ترانس»-آغاز-می‌شود

مسوولان اداره خط آهن می‌گویند که هماهنگی لازم با کشورهای اوزبیکستان و پاکستان پیرامون تطبیق پروژه افغان ترانس که آسیای مرکزی را به آسیای جنوبی وصل می سازد، انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا بخت الرحمن شرافت سرپرست اداره خط آهن در نشست گزارش‌دهی سالانه گفت که قرار است در آینده نزدیک هیات این دو کشور درباره تطبیق پروژه افغان ترانس بحث‌های تخنیکی را آغاز نمایند.

سرپرست اداره خط آهن افزود که اداره خط آهن توانسته زمینه انتقال ۳ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۸۴۲ متریک تن اموال تجاری و ‏غیر تجاری را به کشورهای مختلف فراهم سازد که از این طریق مبلغ ۲ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۴۸۲ افغانی عواید جمع آوری شده است.

‏عبدالسمیع درانی، سخنگوی ادراه خط آهن گفت که افغانستان ۲۳۰ کیلومتر خط آهن دارد و هم اکنون بصورت مجموعی نزدیک به ۴ هزار نفر به شکل مستقیم در بخش‌های مختلف خط آهن حیرتان و آقینه مصروف کار اند.

‏درانی می‌افزاید که هماهنگی‌های لازم با مسوولان کشور ایران در خصوص جذب دانشجویان افغانستانی و آغاز پروژه های نیمه تمام صورت گرفته و تلاش بر این است تا کار فاز سوم خط آهن خواف – هرات آغاز شود.

‏سخنگوی ادراه خط آهن گفت: کار بالای خط آهن آقینه – اندخوی جریان دارد و بزودی به بهره برداری سپرده خواهد شد.

‏مسوولان اداره خط آهن می‌گویند که در یک سال اخیر به منظور انتقال اموال و ایجاد فرصت‌های شغلی و رشد اقتصاد کشور برای تاجران و سرمایه‌گذاران تلاش های جدی را به خرچ داده‌اند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

کار پروژه «افغان ترانس» آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد