کار-پروژه-تاپی-در-سال-جدید-آغاز-می‌شود

وزارت معادن و پترولیم افغانستان می‌گوید که کار پروژه تاپی به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ شهاب الدین دلاور، وزیر معادن و پترولیم افغانستان، امروز شنبه( ۱۸، جدی ) در دیدار با معاون وزیر خارجه کشور ترکمنستان روی موضوعات مرتبط با پروژه تاپی بحث و گفتگو کرده است.

آقای دلاور بیان کرد، چالش‌های امنیتی در کشور حل گردیده و کار پروژه تاپی به زودی آغاز خواهد شد. همچنان کشور ترکمنستان وعده سپرده که روی عملی کردند این پروژه همکاری خواهد کند.

وزیر معادن و پترولیم تاکید کرد که پس از ۴۰ سال درگیری اکنون یک حکومت مستقل ایجاد شده و می‌تواند این‌گونه پروژ‌ه‌های بزرگ را عملی کند.

دلاور افزو؛ پیش‌ از این تنها پروژه‌های خورد و ریز در افغانستان عملی می‌شد اما اکنون امارت اسلامی تلاش دارد تا قرارداد بزرگ همچون استخراج معادن را نیز انجام دهد.

به باور وی؛ عملی کردن پروژه تاپی نه تنها برای افعانستان بلکه برای کشور های  پاکستان و هند نیز مهم است و باید از این پروژه حمایت جدی کنند. زیرا پیش از این مشکلات امنیتی وجود داشت اما اکنون این مسله حل گردیده است.

وزیر معادن افغانستان تاکید کرد که پلان‌های بزرگ روی دست گرفته شده و به زودی عملی خواهد شد. افغان‌ها از طریق استخراج معادن به خود کفایی دست خواهند یافت.

در همین حال، معاون وزیر خارجه کشور ترکمنستان به مردم افغانستان اطمینان داد که کشورش آماده است تا در امر عملی کردن کار تاپی افغانستان حمایت جدی نماید.

این در حالی است که پروژه تاپی به دلیل مشکلات امنیتی از چندی به دینسو کارش متوقف است اما اکنون مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که کارش در سال آینده شروع می‌شود.
.

کار پروژه تاپی در سال جدید آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد