کار-۸۳-پروژه-ملی-و-زیربنای-طی-یک-سال-تکمیل-شده‌است

مسوولان شرکت انکشاف ملی می‌گویند که در یک سال گذشته کار ۸۳ پروژه تکمیل و ۹۳ پروژه ملی و زیربنایی دیگر در حال اجرا است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالولی عادل، معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی امروز (شنبه، ۲۶ حمل) در یک نشست خبری گفت که کارهای فاز اول کانال قوش تپه ۷۲ درصد پیش رفته است. 

عادل افزود که در کانال قوش تپه هم اکنون ۴ هزار ماشینری و ۷ هزار کارگر مصروف کار بوده و کندن کاری ۱۰۱ میلیون متر مکعب زمین تکمیل شده است. 

او بیان داشت که با تطبیق پروژه کانال قوش تپه، ۵۸۰ هزار هکتار زمین تحت آبیاری قرار خواهد گرفته و افغانستان از لحاظ زراعت به خودکفایی می‌رسد. 

عادل در این نشست خبری گفت که در یک سال گذشته، ۸۳ پروژه تکمیل و کار ۹۳ پروژه دیگر که شامل بندها، کانال‌ها و اماکن عامه می‌شود، جریان دارد. 

معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی می‌گوید که در یک سال گذشته، کار ۷۲ پروژه که در پی تحولات سیاسی متوقف گردیده بود از سر گرفته شد و کارهای ۱۰ پروژه ملی و زیربنایی دیگر تسریع گردیده است. 

عبدالله احمدزی، رییس ساختمانی بنایی شرکت انکشاف ملی گفت که کار کندن کاری کانال قلعه افضل و ترکو در مربوطات بند کمال خان جریان داشته و کارهای این کانال ۹۲ درصد پیش رفته است که ۳۰۶ ماشینری و ۴ صد نفر آن مصروف کار می‌باشند. 

احمدزی بیان داشت که کندن کاری ۱۰۸ کیلومتر و کانکریت ریزی لات دوم فاز اول کانال قوش تپه، تکمیلی کار کانال نمک آب و بند توری، آغاز کار بند شفلوع و پلتونی و مطالعه امکان سنجی کاسه دوم بند کمال خان از پروژه‌های تحت کار این شرکت در سال جاری می‌باشد. 

شرکت انکشاف ملی به عنوان یک شرکت دولتی در سال ۱۳۹۸ خورشیدی به هدف تطبیق پروژه‌ها و برنامه‌های انکشافی، ملی و زیربنایی، ظرفیت سازی و تقویت اقتصادی کشور ایجاد گردیده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

کار ۸۳ پروژه ملی و زیربنای طی یک سال تکمیل شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد