کارخانه‌های-تولیدی-در-کشور-افزایش-یافته-است

مسوولان وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان می‌گویند که در ۳ ماه نخست سال جاری ۱۲۱ کارخانه در بخش‌های گوناگون در کشور ایجاد شد است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام جواد آخندزاده، در یک ویدیو به رسانه‌ها گفته است که در ۳ ماه نخست سال جاری ۱۲۱ کارخانه در بخش‌های گوناگون در کشور ایجاد که نشان‌دهنده‌ی علامندی سرمایه‌گذاری بیشر در افغانستان است.

آقای آخندازه افزوده است که در همین مدت ۲۱۷ ماشین تولیدی نیز در سکتورهای صنایع ثقیله، خفیفه و اولیه از سوی صنعت‌کاران، وارد کشور شده است.

او افزوده است که سال گذشته، ۶۱۴ فابریکه ایجاد و یک‌هزار و ۹۸ ماشین نیز وارد کشور شده بود و این موضوع نشان دهنده افزایش سرمایه‌گذاری و بیشتر شدن تولید در داخل کشور است.

در همین رابطه، عبدالبصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی می‌گوید که اگر سهولت‌های بیشتری برای صنعت‌کاران در کشور ایجاد شود، صنایع داخلی رشد چشم‌گیری را شاهد خواهد بود.

آقای رشتیا تاکید کرده با ایجاد کارخانه‌‌ها در کشور زمینه‌ی بی‌کاری حل و تولیدات داخلی افرایش می‌یابید.

ظاهر بهزاد، آگاه مسایل اقتصادی و استاد دانشگاه به پشتیبانی از صنعت‌کاران در کشور تاکید کرده و می‌گوید که یک بخش بزرگی از نیازمندی افغانستان را تولیدات صنایع گوناگون در کشور تامین می‌کنند.

آقای بهزاد به آژانس افغان نیوز گفت که اگر دولت از سکتور خصوصی حمایت همه‌جانبه نماید این سکتور‌ها می‌تواند بخشی از نیازمندی‌های کشور را رفع کند.

بر بنیاد آماری‌های اتاق صنایع و معادن کشور که نشان می‌دهد بیش از ۵ هزار کارخانه‌ها در بخش‌های مختلف در ۱۸ پارک صنعتی کشور فعالیت دارند که بخشی از نیازمندی کشور را رفع می‌کند.

کارخانه‌های تولیدی در کشور افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد