کارساخت-بند-برق-کجکی-آغاز-میشود

شرکت قراردادی ریاست برشنا، قرار است تا آخر ماه جاری میلادی طرح اجرایی این بند را تکمیل کرده و کار فزیکی برای ساخت بند برق کجکی۲ را تا بیست روز دیگرآغاز نماید.

به گزارش افغان نیوز: جلسه مشترک به رهبری شرکت برشنا برای بحث و تبادل نظر در مورد روند اجرای کار بند برق کجکی2 برگزار گردید.

در این جلسه پیرامون چگونگی اجرای تعهدات، خرید انرژی برق از شرکت تولیدی، نحوه اجرای کار و حفظ و مراقبت این بند تصمیم گیری شد.

بر اساس معلومات وزارت انرژی و آب تا ختم ماه مارچ توافقات پیرامون تطبیق قسمت دوم آن با کمپنی 77 تکمیل و کار فزیکی آن مطابق تقسیم اوقات کاری آغاز یابد. مطابق قراداد پروژه کجکی2 دو سال را در بر می گیرد تا کار ساخت و ساز پروژه تکمیل شده و ظرفیت تولید انرژی آن الی 151.5 میگاوات برق افزایش یابد.

پروژه بند کجکی ابتدا در سال ۱۳۳۲ به منظور کنترول سیلاب ها، آبیاری زمین های زراعتی و تولید انرژی برق پایه گذاری شد.

ارتفاع این بند که در ابتدا ۹۰ متر و همچنان طول تاج آن در حدود ۲۷۰ متر بود، به گونه مجموعی می‌توانست به ظرفیت 1.7 میلیارد متر مکعب آب را ذخیره کند.

در سال ۱۳۵۴ دو توربین شماره یک و شماره سه در این بند نصب و کار توربین شماره یک تکمیل گردید. ظرفیت این توربین به ۳۳ میگاوات برق می رسید. و توربین شماره سوم که کار آن در همین اواخر شروع شده است، ظرفیت تولید آن 18.5 میگاوات برق می باشد.

 

کارساخت بند برق کجکی2 آغاز میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد