کامپاین-نجات-آخرین-طفل-در-کشور-شروع-شد

مؤسسه حمایت از کودکان برنامه‌ی تحت نام نجات آخرین طفل در کشور را برای ۳ سال راه اندازی کرد. مسئولان مؤسسه حمایت از کودکان در برنامه امروز (سه شنبه ۸ ثور) می‌گویند که پروژه برای حمایت از کودکان ناتوان و فقیر برای مدت سه سال از امروز راه اندازی شده است که در ۳۴ ولایت کشور پیاده می‌شود.

وسید احمدزی عضوی مؤسسه حمایت از کودکان در افغانستان گفت؛ مؤسسه حمایت از کودکان از ۳۵ سال به این سو در افغانستان فعالیت دارد و در این مدت صدها هزار کودک را نجات داده است.

آقای احمد زی بیان داشت؛ نهاد حمایت از کودکان در ۱۱ ولایت کشور فعالیت دارد و پس از این فعالیت خود را در زمینه نجات کودکان افزایش می دهد.

بر اساس گفته‌ی احمد زی ۱٫۶ میلیون کودک به طوری مستقیم مورد حمایت این مؤسسه قرار دارد و در حدود ۳ میلیون کودک دیگر به طور غیر مستقیم حمایت می‌شود.

او گفت؛ مرسسه حمایت از کودکان افغان تا نجات آخرین طفل بی بضاعت در کشور به کار خود ادامه می‌دهد.

آقای احمد زی ابراز داشت؛ این پروژه در سه بخش اختصاص داده شده است که عبارت اند؛ بقاء، آموزش و مصئونیت از حقوق کودکان.

در همین حال واصل نور مهمند معین وزارت کار و امور اجتماعی می‌گوید؛ چهار سال قبل در حدود ۶ میلیون کودک در معرض خطر قرار داشتند که اکنون با بهبود وضعیت کودکان این آمار به ۳٫۵ میلیون کودک کاهش داشته اند. وی افزود؛ اکنون نیز بیشتر از ۳ میلیون کودک در معرض خطر اند که باید توجه جدی در این زمینه صورت گیرد.

به گفته‌ی معین وزارت کار و امور اجتماعی، ۱٫۹ میلیون کودک در کشور مصروف کار هستند که به کار گرفتن افراد به اساسی ماده ۴۹ قانون اساسی کشور منع است و ماده ۴ قانون کار نیز کار کردن کودک زیر سن ۱۸ را منع کرده است.

آقای مهمند گفت؛ از کودکان در کشور استفاده جنسی می‌شود و در این زمینه وزارت کار و امور اجتماعی سیستم حفاظت از کودکان را راه اندازی کرده است. این سیستم در بیشتر از ۳۲ ولایت کشور فعالیت دارد.

همه روزه برنامه های زیاد تحت عنوان‌ها مختلف برای نجات کودکان و زنان در کشور گرفته می‌شوند، اما در این مدت ۱۵ سال جنبه عملی این برنامه ها کمتر بوده است و تنها برای گرفتن پروژه از نهادها خارجی راه اندازی شده است.

کامپاین نجات آخرین طفل در کشور شروع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد