کانال-زمین-داور،-در-بند-کجکی-احداث-میشود

شورای عالی اقتصادی طرح ایجاد کانال زمین داور در بند کجکی را بررسی کرده و فیصله نموده که هر چه زودتر ساخت این کانال به داوطلبی گذاشته شود.

به گزارش افغان خبر: در جلسه شوراى عالى اقتصادى بر طرح هاى پیشنهادی کانال زمینداور بند کجکی و احداث کارخانۀ تولیدی سمنت ولایت هرات و ديگر موضوعات بحث صورت گرفت.

طرح پیشنهادی کانال زمینداور بند کجکی توسط داود قاضی زاده معین آب وزارت انرژی و آب و ویس الرحمان آریا رئیس تخنیکی بخش آب این وزارت مشترکاً به جلسه ارائه شد.

وزارت انرژی و آب از شورای عالی اقتصاد درخواست نمود تا برای دیزاین این پروژه کار آغاز گردد و برای تمویل بودجه پروژۀ متذکره، نیز غور صورت گیرد.

شورای عالی اقتصاد بعد از بحث روی این پروژه، تصامیم ذیل را اتخاذ نمود:

کار روی دیزاین پروژه کانال زمینداور آغاز گردد و دیزاین آن به‏طور عاجل با یک کمپنی مسلکی به قرارداد داده شود. وزارت مالیه در قسمت تمویل بودجه با وزارت انرژی و آب همکاری نماید.

تصفیه زمینهای دولتی، ادارۀ اراضی مؤظف است تا مقدار زمینهای دولتی و مردمی را در منطقه تثبیت نموده و برای شان اسناد رسمی ارائه نماید، تا از بروز مشکلات مردمی در آینده جلوگیری صورت گیرد.

وزارت انرژی و آب در موقع دیزاین کوشش نمایند تا از تکنالوژی عصری و جدید در این عرصه استفاده نموده تا از یک سو از مصارف اضافی جلوگیری صورت گیرد و از سوی دیگر در ظرفیت کاری و عمر پمپها ازدیاد بعمل آید.

وزارت انرژی و آب یک بستۀ معلوماتی را از موضوع متذکره ترتیب نموده و با مردم منطقه شریک نماید، تا مردم منطقه در باره جزئیات پروژه معلومات حاصل نموده و همچنان از جدیت در ارادۀ دولت آگاهی حاصل نمایند.

وزارت انرژی و آب با یک طرح واضح بیایند تا نقش و تعهد مردم محل در ایجاد کانالها مشخص شود. همچنان، مردم محل میتوانند در تأمین امنیت همکار باشند.

در جلسه خاطر نشان گردید که وزارت انرژی و آب با طرح واضح از ضرورتهای بندها را ترتیب نماید تا ضروریات هر بند مشخص شود. همچنان وزارت مالیه مؤظف است تا پول حفظ و مراقبت بندها را در بودجه بهحیث جز اساسی شامل نماید.

برای رفع تقاضا مردم، تصفیه زمین صورت گیرد، برای زمیندارانی که در سابق متضرر شده اند، کمک صورت گیرد و برای آنعده افرادی که در جریان این پروژه متضرر میگردند، مطابق قانون استملاک کمک صورت گیرد.

کانال زمین داور، در بند کجکی احداث میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد