کاهش-درصدی-قیمت-انترنت

شهرزاد آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی می گوید که قیمت انترنت نسبت به سال گذشته، ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: شهرزاد آریوبی، وزیرمخابرات و تکنالوژی امروز چهارشنبه( 12 – ثور) درکابل، طی مراسم افتتاحیه مدیریت انترنتی افغانستان(IGF)  گفت:« برای بهبود در کیفیت، سرعت و کاهش قیمت انترنت باید تلاش های همه جانبه هم ازسوی حکومت و هم ازسوی سکتورهای خصوصی درکشور صورت بگیرد.»

آقای آریوبی افزود، برای استفاده درست انترنت باید یک دیتابس مشخص و قانونی ایجاد شود تا شهروندان طی یک پالیسی و مقرره خاص از انترنت برای رفع نیازمندی های شان استفاده نمایند.

به گفته وی، وزارت مخابرات و تکنالوژی، برنامه« دیجیتل کاسه» را آماده ساخته تا جوانان با استفاده از این برنامه، بصورت رایگان در انترنت دسترسی داشته باشند.

وی علاوه نمود، برای حفاظت و مصئونیت خدمات انترنتی اقدامات عملی صورت بگیرد و سکتورخصوصی در این مورد باید همکاری های لازم را داشته باشند.

وی تاکید دارد، کسانی که حملات سایبری را انجام می دهند و مجوز برای استفاده از انترنت را ندارند، تحت تعقیب قرار گرفته، و گرفتار خواهند شد.

وزیر مخابرات و تکنالوژی خاطرنشان ساخت، قیمت انترنت نسبت به سال های گذشته 40 درصد افزایش یافته، و وزارت تلاش دارد تا درجریان سال 2018 قیمت، کیفیت و سرعت انترنت را بالاتر از 40 درصد افزایش دهد.

او می گوید که وزارت مخابرات، طرح قانون استفاده از انترنت را ایجاد نموده و قرار است به زودی تصویب و نافذ گردد.

ازسوی هم، عمر منصور انصاری، هماهنگ کننده برنامه مدیریت انترنتی افغانستان، گفت:« با استفاده روز افزون شهروندان از انترنت؛ قیمت، کیفیت و سرعت انترنت وضعیت خوب ندارد.»

انصاری افزود، سکتور خصوصی در قسمت کاهش قیمت، افزایش کیفیت و سرعت انترنت نقش مهم و موثر داشته و در همکاری با وزارت مخابرات و تکنالوژی جهت بهبود ارائه خدمات انترنتی فعالیت نمایند.

وی نقش حکومت ها را در تطبیق پالیسی مشخص برای استفاده از انترنت مهم پنداشته، اظهار داشت:« متاسفانه در حکومت ها، هیچ گونه پالیسی مشخصی برای استفاده و مصئونیت انترنت وجود ندارند.

او می گوید که روزانه درسراسرجهان حدود 30 هزار وبسایت از سوی حکران انترنتی حک می شوند، که بیشتر از این وبسایت ها، وب سایت های حکومتی می باشند. او گفت، بیشتر از این حکران، اهداف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند تا با استفاده از حملات سایبری، یک کمپنی را بدنام ساخته و یا هم باورهای دینی، کرامت انسانی مردم را هدف قرار دهند.

این درحالی است که شمارزیادی از شهروندان؛ از قیمت بالای انترنت، عدم مصئونیت، کیفیت و سرعت آن در سراسرکشور شاکی بوده، اظهار می دارند که این مشکلات به تجارت و اقتصاد شهروندان آسیب می رساند.

کاهش 40 درصدی قیمت انترنت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد