کاهش-۱۷-درصدی-حضور-زنان-در-رسانه‌های-کشور

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان اعلام کرده است که حضور زنان نسبت به سال‌ گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش‌ افغان نیوز؛ اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان همزمان با هشتم مارچ، روز جهانی همبستگی زنان گفته است که یافته‌های این اتحادیه نشان می‌دهد، ۱۷ درصد حضور زنان در رسانه‌های کشور کاهش یافته است.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان گفته است که مشکلات اقتصادی و وضع محدودیت بر فعالیت زنان در شماری ولایت‌ها، باعث شده است تا حضور زنان نسبت به سال پیش ۱۷ درصد کاهش یابد. 

طبق یافته‌های این نهاد، در ۱۴ ولایت کشور هیچ خبرنگار و کارمند رسانه‌ای زن مصروف فعالیت نیستند.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان گسترش حضور زنان خبرنگار را در برخی برنامه‌های رسانه‌ها موثر دانسته و خواستار مساعد شدن زمینه‌ای گسترش حضور زنان در رسانه‌ها شده است.

این اتحادیه از نهادهای بین‌المللی حامی خبرنگاران و آزادی بیان خواسته تا رسانه‌ها را در زمینه‌ مشکلات مالی برای استخدام زنان خبرنگار، حمایت نمایند.

بر  بنیاد یافته‌های اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان پیش از سقوط نظام جمهوریت، ۲ هزارو ۸۳۳ تن کارمند رسانه‌ای زن، در سال گذشته ۵۵۵ تن و هم ۴۵۹ تن کارمند رسانه ای زن در رسانه‌های کشور فعالیت دارند.

این در حالی است که وزارت اطلاعات و فرهنگ یک ماه پیش به مناسبت روز جهانی رادیو، مشکلات رسانه‌ها داخلی کشور را اقتصادی خوانده و گفت که هم اکنون بیش از ۲۰۰ رادیو در کشور فعال است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته بود که در حال حاضر ۳۶۷ رسانه‌ داخلی در افغانستان فعالیت می‌کند.

او افزود که تا کنون ۸۰۰ ژورنالیست از ۲۵۰ رسانه برای تهیه خبر و گزارش وارد افغانستان شده‌اند.

 

 

کاهش ۱۷ درصدی حضور زنان در رسانه‌های کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد