کتاب-های-آموزشی-برای-نهضت-سوادآموزی-رونمایی-گردید

بیش از ۲۳۰ هزار جلد کتاب دری، پشتو، ریاضی و آقران کریم برای نهضت سواد آموزی در وزارت معارف کشور از سوی معینیت سواد آموزی به همکاری یونسکو رونمایی گردید.

به گزارش آژانس افغان خبر: دکتور سردار محمد رحیمی، معین سوادآموزی، امروز یک شنبه(24 دلو) در مراسم امضای کتب جدید سوادآموزی که در تالار کنفرانس وزارت معارف برگزار شده بود گفت: این کتب آموزشی برای سوادآموزی در سال 2017 به صورت آزمایشی و در سال 2018 با بازنگری و بررسی مجدد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معین سوادآموزی تصریح کرد، این کتاب ها مطابق نیازمندی های حدود 230 هزار شاگرد سوادآموزی در تمامی ولایات توزیع خواهد شد.

آقای رحیمی افزود، کتاب های جدید سوادآموزی از کیفیت خوب آموزشی و تعلیمی و همچنان دارای عکس های با کیفیت، خط خوانا و درست برای سوادآموزی، نصاب خوب آموزشی و نیز مطابق سن شاگردان طرح و دیزاین گردیده که به یادگیری آنها کمک به سزایی را خواهد نمود.

دکتر سردار محمد رحیمی خاطر نشان ساخت که سوادآموزان به دلیل سهم گیرشان در مسایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز عیار شده تا آنها بتوانند بعد از سپری نمودن این دوره نهضت سوادآموزی وارد بازار کار شده و در امور کشور کار نمایند.

وی تاکید می کند که حداقل هر ده سال یک بار باید کتابهای آموزشی بازنگری و بررسی شود و تغییرات لازم جهت بهبود وضعیت آموزشی شاگردان وارد شود.

معین این اداره با اشاره به مشکلات و موانع سد راه معینیت سوادآموزی علاوه نمود که به دلیل ناامنی در ولایات و ولسوالی های دوردست وزارت معارف نتوانسته است مراکز آموزشی سوادآموزی را ایجاد نماید اما در صورت آمدن آن مردم به مناطق امن تر؛ ما فرصت خدمات آموزشی و تعلیمی را برای شان فراهم می نمایم

آقای دنیلوپدیلا رییس تعلیم و تربیه یونسکو در کشور با ابراز خرسندی از اقدامات وزارت معارف برای بالا بردن کیفیت جهت محو بی سوادی در افغانستان اظهار داشت، بی سوادی خود باعث ایجاد ناامنی و خشونت علیه زنان و کودکان می شود که ما با تلاش های شبانه روزی باید این فرصت های منفی را با مثبت تبدیل کرده و با ترویج سواد در سراسر کشور توسعه و امنیت را بیاوریم.

رییس تعلیم و تربیه یونسکو اضافه نمود که دولت باید در این راستا با ما همکار باشد تا بی سوادی را در افغانستان به کاهش و یا از بین ببریم.

دنیلو پدیلا علاوه می کند این آخر راه نه بلکه آغاز یک راه جدید برای رشد و طرقی مبارزه علیه بی سوادی در افغانستان پنداشته می شود.

کتاب های آموزشی برای نهضت سوادآموزی رونمایی گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد