دومین-نشست-مسکو،-با-حضور-افغانستان-برگزار-می-شود

مسکو دومین نشست درباره افغانستان رابا حضور نماینده های چین ،پاکستان،ایران،هند وافغانستان برگزارمی کند تا روی اوضاع جاری افغانستان وصلح با طالبان با این کشورها بحث و گفتگو نماید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شکیب مستغنی سخنگوی وزارت خارجۀ کشورمان از سفر رئیس پالیسی و استراتیژی این وزارت برای حضور در نشست مسکو به روسیه خبر داد وگفت:در نشست مسکو ،از همۀ کشور‌های اشتراک کننده هیئت‌هایی به سطح نماینده‌های خاص و از برخی کشور‌ها به سطح رئیس عمومی از وزارت‌های امور خارجۀ ‌شان و از برخی کشورها هم امکان دارد به سطح معاون وزارت امور خارجه . حضور داشته باشند"

در نشستی که امروز در مسکو برگزار می گردد نماینده‌های چین، پاکستان، ایران، هند و افغانستان دعوت شده‌اند.

خبرگزاری ایتر تاس روسیه گزارش داده‌است که به نمایندگی از روسیه ضمیر کابلوف نمایندۀ خاص مسکو برای افغانستان و پاکستان و ایگور مورگلوف، معین وزارت خارجۀ روسیه حضور خواهند داشت.

درنشست امروز قرار است روی اوضاع جاری افغانستان به ویژه تلاش‌ها برای صلح با طالبان بحث و گفتگو شود.

در نشست قبلی که در بیست و هفتم ماه دسمبردر مسکو برگزار شد تنها نماینده های چین، روسیه و پاکستان حضور داشتند و افغانستان دعوت نشده بودکه اعتراض افغانستان را در پی داشت .

سخنگوی وزارت خارجۀ افغانستان می‌گوید همین اعتراض سبب شد که این بار نمایندۀ کابل نیز به نشست مسکو دعوت شود.

وی گفت:"ارزیابی وضعیت افغانستان در غیاب افغان‌ها نمی‌تواند در بررسی وضعیت و صلح و ثبات کمک کند و از جانب دیگر می‌تواند برای منطقه خطرناک باشد و نتیجۀ اعتراض جمهوری اسلامی افغانستان بود تا نشست‌های بعدی‌شان را بدون حضور جمهوری اسلامی افغانستان برگزار نکنند."

مسکو درگذشتهبارها ازگسترش فعالیت های گروه داعش در افغانستان ابراز نگرانیکرده‌است.

 

دومین نشست مسکو، با حضور افغانستان برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد