کشت،-تولید-و-قاچاق-مواد-مخدر-حرام-است

قیام الدین کشاف در " گردهمایی علمای دین علیه پدیده مواد مخدر" گفت هر شخصی که در کشت، تولید و یا قاچاق مواد مخدر دست داشته باشد، آن شخص فعل حرام را انجام داده است.

به گزارش افغان خبر: اقای کشاف میگوید جنگ مواد مخدر تحمیلی است و دستهای داخلی و خارجی در این راستا کار میکند. کشاف از علمای سراسر کشور خواست تا علیه این پدیده شوم" مواد مخدر" مبارزه تبلیغی نمایند.

در همین حال سلامت عظیمی وزیر امور مبارزه علیه مواد مخدر عامل ازدیاد معتادان را فقر، بیکاری و مهارجرت ها میداند.

وزیر مبارزه علیه مواد مخدر گفت که سال روان 2 هزار هکتار زمین در کاشتن مواد مخدر صرف شده است.

خانم عظیمی از تمام مردم افغانستان خواست تا علیه پدیده مواد مخدر حرکت عملی را انجام دهند تا از زیاد شدن افراد وابسته به مواد مخدر جلوگیری شود.

در همین زمینه فیض محمد عثمانی وزیر حج و اوقاف میگوید که استفاده از مواد مخدر به مثابه بمب مواد منجره است که افراد جامعه را به شکل تدریجی از بین میبرد، اقای عثمانی از ملا امامان مساجد خواست تا با تبلیغ شان کرامت انسانی 3 میلیون نفر و خانواده شان را برگرداند و جامعه را از وجود مواد مخدر پاک کنند.

با این همه اقای شهید زاده نماینده مردم در مجلس نماینده گان میگوید خیانت قاچاق چیان و مافیها باعث شده تا مردم فقیر و بیکار جامعه روی به این مواد نشه آور بیاورند.

اقای شهید زاده گفت در هر کشوری که کشت و تولید مواد مخدر زیاد باشد به همان میزان جنگ نا امنی و ترور شخصیتی در ان جامعه زیا میشود، وی می‌افزاید دهاقین کشورها از بابت کشت موامخدر پول دار نشده است.

شهید زاده میگوید قربانی اقتصادی، قربانی انسانی، و بد نامی افغانستان میدهد اما پشت پرده کشورهای دیگر نفع می برند.

این در حالیست که وزیر امور زنان دیروز در کنفرانسی گفت که وزارت مبارزه علیه مواد مخدر برنامه یی را از سال 1394 الی 1398 تدوین کرده که بنام برنامه عملی مبارزه علیه مواد مخدر است و این برنامه از سوی رئیس جمهوری بررسی و برای عملی شدن اماده است.

 

 

کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر حرام است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد