کشتارگاه-معیاری-در-کابل-افتتاح-شد

مسوولان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در افتتاح یک کشتارگاه گوشت صحی در کابل می‌گویند که این وزارت تصمیم دارد در شهر کابل و ولایت‌های کشور کشتارگاه‌های معیاری را ایجاد نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ مصباح‌الدین مستعین، سخنگوی وزارت زارعت، آبیاری و مالداری امروز ( چهارشنبه، ۱۳ جدی) در افتتاح یک کشتارگاه گوشت صحی در کابل گفت که این وزارت به منظور افزایش مصونیت غذایی، جلوگیری از شیوع امراض مشترک میان انسان و حیوان، ایجاد زنجیره ارزش مالداری، ایجاد شغل و رونق بخشیدن به اقتصاد و جلوگیری از آلودگی محیط زیستی‌ در کشور تصمیم دارد تا مسلخ‌های معیاری را در شهر کابل و ولایت‌های کشور ایجاد نماید. 

آقای مستعین افزود که ۵ کشتارگاه بزرگ در کشور از سوی وزارت زراعت ایجاد شده که در حال حاضر ۲ کشتارگاه بزرگ آن در کابل، یک باب در هرات و یک باب در ولایت مزارشریف فعالیت دارد. 

او بیان داشت که این وزارت در نظر دارد تا کشتارگاه‌های دیگر نیز به منظور عرضه گوشت صحی در شهرها و ولسوالی‌های ولایت‌ها ایجاد نماید. 
سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که این وزارت تضمین کننده محصولات زراعتی، منابع طبیعی، مدیریت آب‌ها، کنترول امراض نباتی و عرضه گوشت صحی به مردم است. 

نصرت‌الله یوسف‌زی، مسوول بخش کشتارگاه‌های دولتی نیز می‌گوید که بیشترین امراض از طریق گوشت حیوان به انسان‌ها انتقال می‌کند و اگر کشتارگاه‌ها معیاری شود تقریبا ۸۵ درصد از گسترش امراض گوناگون جلوگیری می‌شود. 
آقای یوسف‌زی افزود که با ایجاد چنین کشتارگاه‌ها در مرکز و ولایت‌های کشور گوشت‌های صحی در بازار عرضه خواهد شد و زمینه اشتغال برای ده‌ها نفر از شهروندان کشور فراهم خواهد شد. 
او بیان داشت که در هر کشتارگاه‌ها نزدیک به ۱۸۰ نفر کار می‌کند و از تمام قصابان کابل و ولایت‌های کشور خواست تا از طریق گرفتن گوشت از کشتارگاه‌ها، آن را به بازار عرضه کنند. 
صداقت یعقوبی، مسوول بخش اجرایی کشتارگاه‌های شرکت‌های شمس‌ترین در این افتتاحیه گفت که این شرکت ۵ نمایندگی در شهر کابل دارد و در مجموع ۵۰ میلیون دالر در این بخش سرمایه‌گذاری شده است. 
آقای یعقوبی افزود: این شرکت در نظر دارد که در آینده نزدیک در نقاط مختلف شهر کابل کشتارگاه‌های معیاری را افتتاح نماید و هدف از این کشتارگاه‌ها، عرضه گوشت صحی به شهروندان و جلوگیری امراض گوناگون در جامعه می‌باشد. 
شماری از شهروندان کشور از افتتاحیه چنین کشتارگاه‌های گوشت حیوانی استقبال کرده و می‌گویند که باید حکومت سرپرست از انواع گوشت‌های حیوانی در بازار نظارت داشته باشد و در زمینه قیمت گوشت‌ نیز توجه جدی نماید.

کشتارگاه معیاری در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد