کشور-جاپان-روی-معدن-افغانستان-سرمایه‌گذاری-می‌کند

سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که رییس جمهور غنی در سفرش به جاپان روی گسترش روابط و سرمایه گذاری سکتور خصوصی این کشور در بخش معادن افغانستان تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری ناوقت روز( یک‌شنبه 5 عقرب) طی یک نشست خبری از سفر رییس جمهور غنی به جاپان و آذربایجان خبر داده و گفت که کشور جاپان وعده سرمایه گذاری روی معدن افغانستان را داده و از پرسه‌ای صلح به رهبری حکومت اعلام حمایت کرده است.

آقای صدیقی گفت که رییس جمهور غنی دیدگاه خود و حکومت افغانستان را در رابطه به صلح پایدار با صدر اعضم و آمپراتور جدید جاپان به میان گذاشت و آنان از پروسه صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت کرده است.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری؛ اشرف غنی پس از سفر به جاپان در کنفراس عدم انسلاک که در کشور آذربایجان برگزار شده بود، شرکت کرد و در آن روی تهدیدات بلند مدت و کوتا مدت تروریزم در منطقه تاکید کرده است.

آقای صدیقی می‌گوید، رییس جمهور غنی از سران کشورهای اشتراک کننده کنفرانس عدم انسلاک خواسته است که باید با پدیده‌ای تروریزم به گونه‌ای مشترک مبارزه کنند.

او گفت که رییس جمهور غنی همچنان روی تهدیدات شکبه‌های فرا منطقه قاچاق مواد مخدر صحبت کرده و از سران کشورهای اشتراک کنند این کنفرانس خواستار مبارزه مشترک با پدیده قاچاق مواد مخدر شده است.

صدیقی گفت که در حاشیه این کنفرانس رییس جمهور غنی با رییس جمهور پاکستان و معاون رییس جمهور هند دیدار کرده که در دیدار با معاو رییس جمهور هند روی روابط دوامدار و استراتیژیک صحبت کرده است.

سخنگوی ریاست جمهوری افزود که آقای غنی در دیدارش با رییس جمهور پاکستان وعده از بین بردن گروه‌های تروریستی در ولایت‌های شرقی کشور به ویژه در امتداد خط دیورند را به رییس جمهو پاکستان داده است.

او گفت که تقاضای آقای غنی از رییس جمهور پاکستان نیز از بین بردن گروه‌های تروریستی در خاک این کشور بوده است.

کشور جاپان روی معدن افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد