کمک-سازمان-مهاجرت-به-بی‌‌جاشدگان-داخلی-در-بادغیس

سازمان جهانی مهاجرت (IOM) می‌گوید که به صدهار خانواده بی‌جا شده داخلی در افغانستان که در اثر جنگ و حوادث طبیعی در ولایت بادغیس آوره شدند، کمک می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان جهانی مهاجرت امروز( چهارشنبه، 31 سنبله) گفته است که روند توزیع این کمک‌ها را برای بی‌جاشدگان در ولایت بادغیس آغاز کرده و قرار است که 1 هزار و 700 خانواده از این کمک‌ها مستفید شوند.

این سازمان افزوده که این کمک‌ها شامل اقلام غیرغذایی به ویژه تجهیزات آماده شده برای سرپناه اضطراری است که برای باشندگان این ولایت توزیع می‌شود.

سازمان جهانی مهاجرت گفته که آنان به کمک و ارزیابی خود به نیازمندی خانواده‌های که در اثر جنگ‌های اخیر و حوادث طبیعی از مناطق اصلی خود بی‌جا شدند، ادامه خواهد داد.

پیش از این کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) در افغانستان گفت که این نهاد به ادامۀ کمک‌هایش به افرادی که به دلیل جنگ‌ها در این کشور آواره شده اند، متعهد است.

این کمیشنری سازمان ملل روز پیش (۲۸ سنبله) گفته بود که کمک‌هایش را برای خانواده‌های که در ننگرهار و کنر به دلیل جنگ‌ها آواره شده اند، آغاز کرده است.

این در حالی است که در چند ماه گذشته صدها خانواده در ولایت‌های افغانستان به دلیل شدت جنگ از خانه‌های شان آواره شده اند. شماری از خانواده‌های بی‌جا شده از ولایت‌های شمالی کشور هنوز در پارک شهر نو کابل بدون هیچ نوع سرپناه زندگی می‌کنند.

کمک سازمان مهاجرت به بی‌‌جاشدگان داخلی در بادغیس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد