کمک-سفارت-چین-در-کابل-به-یتیم-خانه-شمسا

سفیر جمهوری خلق چین در کابل با اهدای کامپیوتر و قرطاسیه به یتیم خانه شمسا گفت که با کمک به یتیمان میتوان صدای تپش قلب مشترک مردم افغانستان و چین را شنید و این دوستی نسبت به گذشته هر روز مستحکم تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: لیو جین سونگ، سفیر جمهوری خلق چین در کابل،  امروز (پنج شنبه ۶ ثور) در یک برنامه خبری که در سفارت این کشور دایر شده بود گفت: کمتر از چهار ماه میشود که من بعنوان نماینده دولت چین در افغانستان وظیفه اجرا میکنم و در این مدت کمک اولیه به آسیب دیدگان، کمک برای اطفال که سراخ قلب داشتند کمک به بیجا شده گان چهار راهی قمبر، اهدای کتب درسی به لیسه ملالی و امروز کمک به یتیم خانه شمسا را انجام دادم.

وی افزود: با کمک صورت گرفته میتوان صدای تپش قلب مشترک مردم افغانستان و چین را شنید و این دوستی نسبت به گذشته هر روز مستحکم تر میشود.

سفیر چین در مورد زندگی خود گفت: پدرم پرورش یافته یتیم خانه بود و پدر و مادر خود را در کوچکی در اثر جنگ از دست داده بود. زندگی در یتیم خانه میتواند یک بدبختی باشد اما در بین بدبختی میتواند هزاران خوشبختی را پیدا کرد.

سونگ تاکید کرد: دولت چین توجه خاص به وضعیت یتیم دارد و تلاش میکند زمینه تحصیل این اطفال را به گونه درست فراهم کند تا افرادی که پدر و مادر ندارند بی سواد بزرگ نگردند.

وی بیان داشت: شی جینگ پینگ، رئیس جمهور چین گفته است که دنیایی ما پر از آرمان ها و رقابت ها است و مردم و دولت چین در تلاش ایجاد صلح و پیشرفت در جهان اند.

این نماینده دولت چین گفت: جنگ خانمان سوز طولانی در افغانستان باعث افزایش یتیم و بیوه زن شده است که دل انسان را به درد می آورد. او افزود: چین بعنوان همسایه خوب افغانستان همواره در راستای بازسازی و صلح در در کنار مردم افغانستان ایستاد هستند و از هیچ گونه کمک دریغ نمیکند.

سونگ ابراز داشت: چین میخواهد افغانستان یک همسایه اقتصادی و نوین باشد که دیگر اطفال این کشور شاهد از دست دادن پدر و مادر شان نباشند.

سفیر چین در اخیر گفت: ما امروز آمده ایم که با کمک خود زمینه پیشرفت اطفال یتیم خانه شمسا را فراهم کرده باشیم.

قابل ذکر است که یتیم خانه شمسا در قصبه کابل واقع است که در ان ۱۳۰ طفل بدون پدر و مادر زندگی میکنند.

کمک سفارت چین در کابل به یتیم خانه شمسا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد