کمک-سه-میلیون-یورویی-فرانسه-به-پناهجویان-افغان-در-ایران-و-پاکستان

دولت فرانسه برای حمایت از برنامه‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) جهت رسیدگی به پناهجویان افغانستان در ایران و پاکستان سه میلیون یورو کمک کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ رسانه‌های پاکستان امروز (سه‌شنبه، ۲۷ سرطان) به نقل از گالی، سفیر فرانسه در اسلام‌آباد گفته که این کمک‌ها برای رسیدگی به مشکلات پناهجویان افغانستان حیاتی است.

سفیر فرانسه در پاکستان گفته است: «این حمایت یک سپاس‌گزاری از چهار دهه مهمان‌نوازی کشورهای میزبان از پناهجویان افغان است».

گالی افزوده که برای رفع چالش‌ها فرا راه میلیون‌ها پناهجوی افغانستان در ایران و پاکستان، نیاز به یک مشارکت بین‌المللی است.

قرار است کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، این کمک‌ها را در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد زمینه معیشتی برای پناهجویان افغانستان در این دو کشور هزینه کند.

از کمک سه میلیون یورویی دولت فرانسه، دو میلیون آن برای پناه‌جویان افغانستان در پاکستان و یک میلیون دیگر آن به ایران اختصاص داده شده است.

هرچند آمار رسمی از پناهجویان افغانستان در پاکستان مشخص نیست اما؛ مقام‌های ایرانی گفته‌اند که بیش از پنج میلیون شهروند افغانستان در این کشور پناهنده هستند.

 

 

کمک سه میلیون یورویی فرانسه به پناهجویان افغان در ایران و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد