کمک-میلیون-دالری-امریکا-به-افغانستان

آقای جان بس در مراسم افتتاح یک نمایشگاه عکس در سفارت امریکا در کابل، از کمک ۳۷ میلیونی کشورش به افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: جان بس، سفیر امریکا در کابل گفت که که کشورش در بخش حقوق بشر افغانستان ۳۷ میلیون دالر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت امریکا از تلاش‌های صلح رئیس‌جمهور غنی، افزود: «ما سخت کار می‌کنیم تا از تلاش‌های سران حکومت افغانستان برای یافتن راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران، پشتیبانی کنیم. ما متعهد هستیم که همچون همکاران بین‌المللی، از حکومت افغانستان و تمامی افغان‌هایی که برای هموطنان‌شان که از این بحران اثرپذیر شده‌اند کار میکنند، پشتیبانی کنیم».

در این مراسم توبی لنزر، معاون فرستاده ساز مان ملل محتد برای افغانستان، گفت که فقر، تغییرات آب و هوا و هراس‌افکنی یکجا شده‌اند و مردم افغانستان را به آزمون سختی گرفته‌اند: «وقتی که فقر، تغییرات اقلیمی و هراس‌افکنی خشونت‌بار یکجا شوند، صبر و حوصله مردم افغانستان را به آزمون می‌گیرند».

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده بود، اظهار داشت: «کمک‍های دوام‌دار امریکا در هفده سال نمونه از همکاری‌های خوب این کشور با افغانستان است».

گفته می‌شود که امریکا از سال ۲۰۱۷ بدینسو در حدود ۲۷۵میلیون دالر را در بخشهای حقوق بشری در کشور کمک کرده است.

قابل ذکر است که این مساعدت از طریق همکاران سازمان های بین المللی ما، به شمول کمشنری عالی ملل متحد در امور مهاجرین، صندوق حمایت از اطفال ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت و پروگرام غذایی جهان و به وسیله ی تبیق برنامه ها و پروژه های مربوط بشردوستانه هزینه می شود.

کمک 37 میلیون دالری امریکا به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد