کمک-میلیون-دالری-بانک-توسعه-آسیایی-به-افغانستان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده که بانک توسعه آسیایی، ۴۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف امروز (چهارشنبه، 12 میزان) با نشر گزارشی گفته است که این کمک بر اساس توافقنامه‌ جدید میان بانک توسعه آسیایی، یونیسف، برنامه جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل صورت گرفته است.

یونیسف این کمک‌ها را برای رفع ناامنی غذایی و نیازهای سلامت مادران و نوزادان مفید خوانده و گفته است که بیش از 9.5 میلیون نفر در افغانستان در مناطق فاقد امکانات بهداشتی زندگی می‌کنند و تقاضا برای خدمات صحی نیز افزایش یافته است.

این نهاد گفته است که با این کمک بانک توسعه آسیایی و کمک‌های شاخه‌ جنوب آسیای بانک جهانی و سایر نهادها، می‌تواند تضمین کند که مراقبت‌های بهداشتی برای زنان، کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر در دسترس است.

بانک توسعه آسیایی اواخر ماه گذشته نیز 400 میلیون دالر به مردم افغانستان کمک کرده بود. از میان 400 میلیون، 200 میلیون دالر آن از طریق یونیسف و 200 میلیون دالر دیگر از طریق برنامه‌ جهانی غذا و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل به مصرف می‌رسد.

این در حالی است که چندی پیش مسوول اجرایی برنامه جهانی غذا گفته بود که این نهاد در ماه اکتوبر بودجه برای کمک به مردم افغانستان ندارد و در صورت که بودجه تامین نشود، افغانستان را ترک می‌کند.

کمک 400 میلیون دالری بانک توسعه آسیایی به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد