کمک-میلیون-دالری-جاپان-برای-خرید-ادویه-در-وزارت-صحت-عامه

مسئولان وزارت صحت عامه می‌گویند؛ کشور جاپان برای خریداری واکسین ها ۱۲.۴ میلیون دالری امریکایی به این وزارت کمک کرد  که با این مبلغ ۱.۳ میلیون طفل و ۲.۵ میلیون خانم باردار تحت واکسین قرار ‌می‌گیرند.

به گزارش افغان خبر؛ فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه امروز (سه شنبه 23 قوس) در برنامه عقد قرار داد کمک مالی کشور جاپان جهت خریداری واکسین گفت؛ 12.4 میلیون دالر کمک کشور جاپان برای خریداری واکسین‌های توبرکلوز، سرخکان، پولیو وزردی سیا و واکسین تیتانوز به مصرف می‌رسد که با این مبلغ دیگر نیازمندی واکسین وزارت صحبت عامه برطرف میشود.

اقای فیروز گفت؛ این واکسین ها از طریق برنامه معافیت کتلوی ملی با استفاده از ستراتیژی روز مره یا روتین به بالاتر از 1.3 میلیون طفل زیر یکسال و حدود 6 میلیون خانم‌های که در سنین باروری قرار دارند، تطبیق می‌گردد.

وزیر صحت عامه بیان داشت؛ به اساس امار جهانی صحت از هر پنج طفل یکی ان از واکسین باز میماند که در مجموع 22 میلیون طفل میشود. او افزود؛ سالانه یک و نیم میلیون طفل در جهان از امراض قابل وقایه با واکسین جان‌های خود را از دست می‌دهند.

آقای فیروز گفت؛ این مساعدت مالی در همکاری تخنیکی ادارات یونیسف  و سازمان صحی جهان صورت میگرد که با تطبیق ان میزان مرگ و میر اطفال و ریشه کن کردن مرض پولیو موثر است.

از سوی دیگر متسوجی سوزوکا سفیر کشور جاپان در این برنامه گفت؛ هدف این پروژه خریداری مقداری واکسین برای از بین بردن پولیو و جلوگیری از گسترش امراض ساری و کشنده می‌باشد.

آقای سوزوکا گفت؛ کشور جاپان با دولت افغانستان تا مرحله خود کفایی این کشور همکاری میکند.

در همین حال خانم عادل اخضر نماینده یونیسف در افغانستان گفت؛ میزان مرگ و میر مادران و کودکان در دهه اخیر نصف شده است و برای از بین بردن این امراض باید کارهای بیشتر صورت گیرد.

خانم عادل گفت؛ واقعات پولیو از 20 مورد در سال 2015 به 12 مورد رسیده است و تا محو پولیو باید کارها به طوری جدی صورت گیرد.

سالانه صدهای کودک و مادر به دلیل عدم واکسین جانهای خود را از دست می‌دهند و این درحالیست امراض مانند توبرکلوز، سرخکان، پولیو وزردی سیا و واکسین تیتانوز قابل جلوگیری است.

 

 

کمک 12 میلیون دالری جاپان برای خرید ادویه در وزارت صحت عامه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد