کمک-میلیون-دالری-یونسف-به-افغانستان

موسسه یونسف، ۴۶ میلیون دالر آمریکای را به هدف توانمند سازی و انکشاف بخش های عمده وزارت معارف به افغانستان کمک نمود.

به گزارش افغان نیوز: موسسه یونسف، امروز شنبه( 9 – جدی) درکابل، توافقنامه کمک 46 میلیون دالری را با محمد ابراهیم شینواری، سرپرست وزارت معارف به اهداف آموزش دختران، اطفال خارج از مکتب و گزارش دهی نظارت تعلیمی و انکشاف پالیسی علمی و استراتژی به امضاء رسانید.

آقای شینواری می گوید:« این کمک موسسه یونسیف قرار است که در سال های 2018 و 2019 به هدف توانمندی و انکشاف چند بخش عمده این وزارت هزینه گردد.».

شینواری تصریح نمود، این وزرات تلاش دارد تا یک سیستم جامع و تکنالوژی معلوماتی را برای تعلیم ایجاد نماید.

او گفت، حدود 3،5 میلیون اطفال در ولایات مختلف، از امکانات لازم معارف  محروم اند.

از سوی هم خانم ادیلا خدر، نماینده موسسه یونسیف مشکلات عمده و اساسی رفتن دختران را به مکتب، ناهنجارهای اجتماعی و فرهنگی عنوان کرده گفت، شمار زیادی از خانواده ها به دلیل نبود استادان زن، مانع رفتن دختران شان به مکتب می شوند.

نماینده موسسه یونسیف می گوید:« یونسیف با وزارت معارف یک پلان با جزئیات و منظم نظارتی را برای جلوگیری از فساد، تطبیق و عملی ساختن خدمات تعلیمی و آموزشی اطفال دور از مکتب را روی دست دارند.»

این درحالی است که شمار زیادی از شهروندان و خانواده ها؛ نا امنی، فساد، نبود امکانات لازم و مورد نیاز تعلیمی و عدم توجه حکومت در ولایت های نا امن و ساحات دور دست کشور را مشکلات عمده و اساسی فرا راه اطفال شان قلمداد می کنند.

 

کمک 46 میلیون دالری یونسف به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد