کمک-نقدی-برای-خانواده-قربانیان-حملۀ-تروریستی-غرب-کابل

بنیاد اجتماعی آرزو مقیم آمریکا به همکاری تخنیکی دفتر نمایندگی مجمع دانشمندان و متخصصان افغانستان، برای ۲۳ خانواده قربانیان حملۀ تروریستی بر شفاخانه ‌صد بستر دشت برچی کابل ، کمک نقدی توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز: امیرعلم حمیدی، رئیس بنیاد آرزو و عضو مجمع دانشمندان و متخصصان افغانستان دیروز یکشنبه(11، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: این کمک ها از سوی بنیاد اجتماعی آرزو برای خانواده های قربانیان حمله تروریستی اخیر که بالای شفاخانه صد بستر نسایی ولادی  در غرب کابل صورت گرفت، توزیع می‌شود.

آقای حمیدی بیان کرد، با درنظر داشت وضعیت بحرانی و چالش های پیش آمده در کشور، این بنیاد تلاش دارد تا برای خانواده های قربانیان و افراد بی بضاعت کمک نقدی نماید.

وی افزود: بنیاد اجتماعی آرزو و مجمع دانشمندان و متخصصان افغانستان این بار برای، 23 خانواده شهدای شفاخانه صد بستر دشت برچی کمک نقدی خواهند کرد که برای هر فامیل 220 دالر درنظر گرفته شده است.

او گفت: بنیاد اجتماعی آرزو از آغاز دورۀ قرنطین در کابل و افزایش شیوع بیماری کرونا، توانسته است شماری از افراد بی بضاعت و همچنان معلمین مکاتب خصوصی و دولتی را که از محروم ترین قشر جامعه محسوب می‌شوند، مورد حمایت قرار دهد.

آقای حمیدی از دیگر نهاد ها و موسسات داخلی کشور نیز خواست که در روز های قرنطین و بیکاری برای مردم مستحق، مخصوصا خانواده های شهدای حملۀ تروریستی که با بی رحمانه ترین شکل به شهادت رسیدند، کمک نمایند.

گفتنی است که چندی پیش نیز بنیاد اجتماعی آرزو برای، 996 تن از معلمین که در ایام وضع قیودات به منظور جلوگیری از ویروس کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه شده بودند، کمک کرده بود.

در همین حال، محمد امیر باشنده ولایت غور که همسرش را در حملۀ تروریستی به شفاخانه صد بستر نسایی ولادی دشت برچی از دست داده می‌افزاید، « حکومت نباید خانواده های قربانیان را نادیده بگیرد؛ زیرا شماری از خانواده ها فرزندان شان را در سنگر های نبرد از دست داده و بعضی ها هم معیوب شده اما متاسفانه حکومت هیچ توجه به آنان ندارد.»

گفته می‌شودکه با شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن پایتخت در حالت اصطرار، شماری از موسسات و نهاد های خصوصی و اشخاص خیرخواه به طور خود جوش، به خانواده های قربانیان حمله های تروریستی و افراد بی بضاعت اقدام به کمک رسانی کرده اند.

این درحالی است که روز گذشته نیز یکی از بنیاد خیریه برای خانواده های شهدای حمله تروریستی اخیر در شفاخانه صد بستر نسایی ولادی و شماری از خانواده های فقیر و بی سرپرست مواد خوراکی از قبیل آرد، برنج، لوبیا و روغن توزیع کرد.

شایان ذکر است که چندی پیش سه مهاجم انتحاری بر شفاخانه صد بستر دشت برچی واقع در حوزه سیزدهم پولیس در غرب کابل حمله کردند. در این حمله 24 تن به شمول دو کودک نوزاد و زنان کشته و 16 تن به شمول کودکان، زنان و شماری از کارکنان صحی زخم شدند.

کمک نقدی برای 23 خانواده قربانیان حملۀ تروریستی غرب کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد