کمک-پنج-میلیون-دالری-اتحادیه-اروپا-برای-صادرات-افغانستان

وزیر تجارت و صنایع می گوید: اتحادیه اروپا برای بهبود وضعیت بازار فروشات محصولات زراعتی، صنایع دستی و سنگ های گران قیمت در خارج کشور حدود ۴.۷ میلیون دالر کمک نموده است.

به گزارش آژانس افغان نیوز: همایون رسا وزیر تجارت و صنایع کشور امروز دوشنبه(2 حوت) طی کنفرانس مطبوعاتی که در کابل برگزار شده بود گفت: نشست مشورتی به منظور رسیدگی و گسترش صادرات افغانستان به بازار جهانی دایر گردیده که اتحادیه اروپا اولین درخواست کننده محصولات افغانستان می باشد.

وزیر تجارت و صنایع تصریح می کند که افغانستان با داشتن محصولات میوه های خشک، انار، قالین و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی توانسته است در سطح جهان رقابت نماید.

آقای رسا افزود محصولات داخلی از ارزش خوبی برخوردار است که باید از لحاظ کیفی و کمی، بسته بندی و پروسس گردیده با معیار های جهانی هم سطح شود تا از ارزش این  محصولات نکاهد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت، رشد محصولات قالین و میوه خشک کشور در سال 2015 به 65 درصد رسیده بود که به طور کلی رشد صادرات در این سال 20 درصد افزایش داشته است.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت تاکید می کند محصولات صادراتی کشور نیازمند سرمایه گذاری بزرگ از آماده سازی برای صادر به کشور های خارجی می باشد که با سرمایه گذاری در این عرصه هم عواید داخلی افزایش می یابد و هم زمینه کار برای جوانان و خانم ها فراهم می شود.

آقای ضمیر اضافه نمود کیفیت در تولیدات و ایجاد لابراتوارهای کنترول و کیفیت و قرنتین ایستگاها در بنادر باعث رشد تولیدات و صادرات محصول داخل کشور می شود.

کمک پنج میلیون دالری اتحادیه اروپا برای صادرات افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد