کمک-یک-میلیون-دالری-نایجریا-به-افغانستان

به ادامه کمک‌ها برای رسیدگی به نیازمندان افغان، دولت نایجریا یک میلیون دالر به صندوق امانت بشردوستانه افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان همکاری‌های اسلامی، روز جمعه(۱۳، حوت) با نشر بیانیه‌ای، گفت که این کمک برای رسیدگی به وضعیت مردم افغانستان به‌خصوص زنان و کودکان خواهد بود.

در بیانیه آمده که سازمان همکاری‌های اسلامی در اجرای کامل قطع‌نامه‌ ویژه خود در مورد افغانستان که در آخرین نشست فوق‌العاده‌ی این سازمان در پاکستان صادر شد، دریغ نخواهد کرد.

سازمان همکاری‌های اسلامی از تمام کشورهای اسلامی خواسته است که به کمک‌های شان از طریق حساب بانکی که برای صندوق امانت بشردوستانۀ افغانستان در بانک توسعۀ اسلامی ایجاد شده، ادامه دهند.

این نخستین کمک یک کشور اسلامی در چارچوب تلاش‌های سازمان همکاری‌ اسلامی برای جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان است.

کشورهای اسلامی در نشست فوق‌العادۀ اخیر این سازمان که به میزبانی پاکستان برگزار شد، تعهد کرده بودند که برای ایجاد میکانیزم کمک‌‌های بشردوستانه به افغانستان تلاش کرده و با همکاری شان با سازمان ملل متحد به هدف رهایی صدها میلیون دالر سرمایۀ منجمد شدۀ افغانستان ادامه خواهند داد.

این کشورها همچنین وعده سپرده بودند که به هدف رسیدگی به بحران بشری موجود در افغانستان، در زمینۀ «گشایش مجاری مالی و بانکی و از سرگیری جریان پول و مساعدت بشری» به این کشور تلاش خواهند کرد.

با مسلط شدن طالبان، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده حدود ده میلیارد دالر دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را که قسمت زیاد آن در بانک ذخایر فدرال ایالت نیویارک ایالات متحده بود، منجمد کرده و دور از دسترس طالبان قرار داده است.

کمک یک میلیون دالری نایجریا به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد