کمک-۱۵۰-میلیون-دالری-بانک-جهانی-برای-تولید-مواد-غذایی-در-افغانستان

سازمان غذا و زراعت سازمان ملل متحد از کمک ۱۵۰ میلیون دالری بانک جهانی برای افزایش تولید مواد غذایی و دسترسی کشاورزان افغانستانی به منابع آبی خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ سازمان غذا و زراعت سازمان ملل متحد روز دوشنبه( 22 جوزا) گفته است که با این مقدار کمک، کشاورزان می‌توانند گندم بیشتری تولید کنند که سود آن به بیش از ۲ میلیون نفر تا نوامبر ۲۰۲۳ خواهد رسید.

این سازمان افزوده است که قسمتی از این کمک مالی در بخش دسترسی دهقانان به منابع آبی و بهتر ساختن کیفیت خاک مزارع به مصرف خواهد رسید.

سازمان غذا و زراعت می‌گوید که در چارچوب این پروژه بانک جهانی ۱.۹ میلیون نفر از مزایای مالی کار در پروژه‌های احیای تاسیسات آبیاری در روستاها بهره خواهند برد.

این سازمان همچنین از تشدید گرسنگی در افغانستان بر اثر جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده و گفته که نیمی از مردم افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند: «اکنون با افزایش قیمت مواد خوراکی، به ویژه گندم، به علت جنگ اوکراین به احتمال زیاد وضعیت دسترسی به غذا در افغانستان هرچه بیشتر رو به وخامت خواهد گذاشت».

پیشتر بانک جهانی 150 میلیون دالر در بخش بهداشت به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرده بود.

این در حالی است که با تداوم جنگ اوکراین، برخی کشورها از جمله هند صادرات گندم به افغانستان و سایر کشورها را محدود کرده است.

کمک ۱۵۰ میلیون دالری بانک جهانی برای تولید مواد غذایی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد