کمک-۴۰-میلیون-دالری-بانک-انکشاف-آسیایی-به-افغانستان

مقامات در وزارت مالیه می‌گویند که بانک انکشاف آسیایی ۴۰ میلیون دالری کمک بلاعوض را برای مبارزه با ویروس کرونا به حکومت افغانستان تخصیص داده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت مالیه افغانستان می گوید که این پول برای ساخت شفاخانه ها و مراکز صحی مجهز برای مریضان کرونا به مصرف خواهد رسید.

شمروز مسجدی، سخنگوی این وزارت می‌گوید که این کمک‌ برای ساخت ۱۵ شفاخانه و مراکز صحی مجهز با بخش های تجرید و مراقبت های ویژه و نیز اضافه کردن بیش از ۱۱۰۰ بستر در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که این کمک در تهیه و تدارک دواها و تجهیزات طبی عاجل مورد نیاز، ارتقای ظرفیت و انعطاف‌پذیری سیستم ملی صحی افغانستان برای پاسخگویی به حالات اضطراری صحی از جمله شیوع ویروس کرونا، اختصاص خواهد یافت .

سخنگوی وزارت مالیه علاوه نمود که برای بازسازی پنج مرکز صحی موجود کمک می کند که شفاخانه ها و مراکز صحی دارای بخش های اختصاصی برای مریضان زن از جمله زنان باردار خواهد بود.

این درحالی است که محمد طاهر رحمانی، رییس شورای ولایت فاریاب به آژانس افغان نیوز گفت که مسئله انتشار ویروس کرونا به‌گونه‌ای که دولت و اداره محلی فاریاب اعلام می‌کنند، واقعیت ندارد و این موضوع بیشتر به خاطر توجیه حیف‌ومیل پول‌های کمک شده از سوی حلقات مشخص، بزرگ نمایی می‌شود.

کمک ۴۰ میلیون دالری بانک انکشاف آسیایی به افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد