کمک‌های-برنامه-جهانی-غذا-به-۱۱-۷-میلیون-تن-در-افغانستان

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) اعلام کرده که سازمان جهانی غذا در ماه گذشته میلادی به ۱۱.۷ میلیون نیازمند در افغانستان کمک کرده است.

به گزارش افغا نیوز؛ اوچا امروز (چهارشنبه، ۹ حمل) با نشر گزارشی در مورد توزیع کمک‌های بشردوستانه توضیح داده و گفته که این کمک‌ها به ارزش ۳۴.۲ میلیون دالر در بخش‌‌های اضطراری، پول نقد، تغذیه و معیشت بوده است.

طبق گزارش اوچا؛ مجموع کمک‌های غذایی توزیع شده در ماه گذشته میلادی بیش از ۷۱ هزار تُن بوده که به ۳.۵ میلیون نیازمند مواد غذایی و به ۸۳۳ هزار نیازمند دیگر کوپون‌های کالایی توزیع شده است.

اوچا در گزارش آورد که سازمان جهانی غذا برای پیش‌گیری از سوءتغذیه حاد و متوسط در افغانستان به بیش از ۱.۶ میلیون کودک ۶ تا ۵۹ ماهه و زنان حامله غذا ارایه کرده و از ۵۲۶ هزار زن و کودک حمایت‌های درمانی کرده است.

این نهاد آورده که ۱ هزار و ۷۷۰ مرکز صحی و ۴۳۶ تیم سیار صحی از کمک‌های سازمان جهانی غذا در ماه گذشته مستفید شده است.

بر اساس گزارش اوچا، در ماه فبروری در برخی پروژه‌ها، کمک‌هایی که به دلیل ممنوعیت‌های کاری زنان در افغانستان متوقف شده بود، از سر گرفته شده و به ۸ هزار و ۵۰۰ تن از طریق برنامه آموزش‌ برای افزایش معیشت کمک شده و برای ۶۷۶ هزار دانش‌آموز در صنف‌های آموزشی محلی بسکویت و نان انرژی‌زا توزیع شده است.

این در حالی است که دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در ماه گذشته میلادی گزارش داده بود که کمک‌های این سازمان به دلیل کمبود بودجه در ماه جاری میلادی ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.

 

 

کمک‌های برنامه جهانی غذا به ۱۱.۷ میلیون تن در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد