کمک‌های-بشردوستانه-چین-به-خانواده-در-کابل-توزیع-شد

مسوولان وزارت مهاجرین حکومت کمک‌‌های بشردوستانه کشور چین را برای ۱۱۰۰ خانواده نیازمند و آسیب‌دیده از سیلاب‌های اخیر توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی خلیل الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان روز چهار شنبه (۲۶ اسد) هنگام توزیع این کمک‌ها گفت:« ما برای 1100  خانواده بی‌ بضاعت که قبلا سروی و شناسایی کرده بودیم، مواد غذایی توزیع نمودیم».

آقای حقانی گفت که برای هر فامیل مستحق یک بوری گندم 50 کیلویی از کمک‌ های کشور چین توزیع شده و روند توزیع کمک‌های وزارت مهاجرین برای مستحقین ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به شکایت ها از عدم توزیع کمک ها به نیازمندان واقعی، خاطرنشان کرد:« ما به اطمینان گفته می‌توانیم که 99 درصد کمک‌ ها به مستحقین واقعی می‌رسد و شاید یک درصد کم و کاست درکار‌ها باشد».

دریافت کننده‌گان این کمک‌ها می گویند که این مواد غذایی بسنده فامیل شان نبوده و بایستی حکومت برای آنان زمینه کار را فراهم کنند.

مریم که یکی از دریافت کنندگان این کمک‌ها می‌گوید این کمک ناچیز کفاف خرج خانواده ده نفره‌اش را نمی‌کند و حکومت باید زمینه اشتغال شهروندان را فراهم کند.

فواد نیز می گوید که 50 کیلو گندم دریافتی وی برای خانواده عیالمند آنان ناچیز بوده و لازم است مسوولان برای رفع فقر راهکارهای اساسی بسنجند.

پیش از این شهروندان کابل از تبعیض و تعصب در روند توزیع کمک های وزارت مهاجرین شکایت داشتند.
 پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان و منجمد شدن سرمایه کشور بیکاری و فقر بصورت فزاینده بر زندگی مردم سایه افگنده است.

کمک‌های بشردوستانه چین به 1100 خانواده در کابل توزیع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد