کمیته-بین-الوزارتی-همه-نیازهای-سرمایه-گذاران-را-فراهم-می-سازد

معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا.از ایجاد کمیته بین الوزارتی برای ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران خبرداد و افزود که کمیته متذکره همه معلومات، تسهیلات وخدمات مورد نیازسرمایه گذاران را در تمام سکتورها فراهم می سازد .

به گزارش افغان نیوزبه نقل ازحساب ایکس معاونت اقتصادی ریاست الوزرا:ملاعبدالغنی برادرامروز چهارشنبه ۱۵ سنبلۀ درکنفرانسی که تحت عنوان"روابط تجارتی واقتصادی افغانستان" برگزار شده بود خطاب به اشتراک کنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: که تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران علاقمند به افغانستان فراهم شده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا از ایجاد کمیته بین الوزارتی برای ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران خبرداد و گفت: کمیته متذکره همه معلومات، تسهیلات وخدمات مورد نیازسرمایه گذاران را در تمام سکتورها فراهم می سازد .

آقای برادرهمچنین افزود که ا.ا برای حمایت ازسکتورخصوصی مالیه مواد خام را کاهش داده، پارک های صنعتی توسعه یافته،بازسازی شاهراه ها آغاز شده وزمینه وصل افغانستان ازطریق شبکۀ خط آهن با منطقه  را فراهم ساخته است.

وی خاطرنشان ساخت که امنیت سرتاسری تأمین گردیده، مبارزه جدی علیۀ فساد آغاز گردیده، در کنار صادرات سطح واردات و عواید ملی افزایش یافته، در تولید مواد خوراکی داخلی ازدیاد به عمل آمده، مقدمات اجرایی شدن پروژه های بزرگ آغاز گردیده و به همین شکل صنعت، تجارت و ترانزیت هم پیشرفت نموده است.

این مقام ا.ا.ا می افزاید که منابع طبیعی غنی، حمایت حکومت ازسرمایه‌گذاری، نیروی کار جوان و ارزان، دسترسی به بازارهای بین‌المللی ومنطقه ای از ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر بفرد افغانستان برای سرمایه گذاران است.

او اطمینان دادکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند درسکتورهای برق، معادن، زراعت، ترانسپورت، زیربناها، تکنالوژی و صحت و بسیاری بخش های دیگر هم سرمایه گذاری نمایند.

آقای ملا برادرگفت بازسازی شاهراه ها، توسعه خط آهن و بزرگراه ها از اولویت های ا.ا.ا برای وصل شدن به کشورهای منطقه وجهان است، تا جایگاه جیوپولیتیکی افغانستان در منطقه احیا و به بهره برداری برسد.

این کنفرانس ازسوی اتاق تجارت امریکا وافغانستان وشورای تجارتی افغانستان با حضورسرمایه گذاران افغان و شماری ازسرمایه گذاران امریکایی برگزار گردید.

کمیته بین الوزارتی همه نیازهای سرمایه گذاران را فراهم می سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد