کمیته-مشترک-«تأمین-امنیت-خبرنگاران-و-رسانه‌ها»-آغاز-به-کار-کرد

کمیته مشترک تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها تحت ریاست محمد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش افغان خبر: دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی بیان کرده که اولین نشست این کمیته به هدف هماهنگی بیشتر میان رسانه ها و حکومت در کابل برگزار شد.

اتحادیه ملی ژورنالیستان چند روز پیش اعلام کرد که در شش ماه نخست سال جاری 60 مورد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده است، درحالی که این رقم در سال گذشته 39 مورد بود.

اما برای تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها پس از 15 سال نخستین جلسه این کمیته به منظور هماهنگی با فدراسیون خبرنگاران و رسانه‌های افغانستان و حکومت در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد.

معاون ریاست جمهوری؛ حمایت دولت را از آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها در جهت های قانونی، قضایی و سیاسی گفت:" در اجلاس اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از این سازمان خواستم تا برای رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها، نماینده ویژه در افغانستان معرفی کند که این درخواست را در هماهنگی با اصحاب رسانه پیگیری خواهیم کرد".

آقای دانش همچنان علاوه کرد: دموکراسی، کثرت‌گرایی، حقوق بشر، برابری، عدالت اجتماعی و آزادی از اصول اساسی است که نظام سیاسی و حقوقی افغانستان بر اساس آنها بنا نهاده شده است.

در این جلسه، وزارت داخله موظف به ایجاد مرکز هماهنگی به منظور تأمین امنیت و مصونیت خبرنگاران، و ریاست عمومی امنیت ملی این کشور موظف به ایجاد مرکز تثبیت و خنثی‌سازی تهدیدات علیه رسانه‌ها و خبرنگاران تحت عنوان مرکز حمایت شدند.

اما در این مدت در مورد قضایی قتل و خشونت علیه خبرنگاران توجهی صورت نگرفته و عاملین آن به پنجه قانون معرفی نشده است که از این امر خبرنگاران نیز شاکی اند

در نخستین جلسه کمیته مشترک، از دادستانی کل نیز خواسته شد تا در مورد قضایای مربوط به خبرنگاران و رسانه‌ها به خصوص قضایای خشونت علیه خبرنگاران گزارش دهد.

کمیته مشترک «تأمین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها» آغاز به کار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد