کمیسیون-تدارکات؛-قرارداد-به-ارزش-میلیارد-افغانی-را-تایید-کرد

کمیسیون تدارکات ملی پنج قرارداد تدارکاتی و انکشافی را به ارزش ۱.۱میلیارد افغانی تایید کرد که ساخت سرک دایکندی-شهرستان نیز جزء آن می باشد.

به گزارش افغان نیوز: جلسۀکمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمد‌اشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، در ارگ برگزار گردید.

در این جلسه که از کمیشنران کمیتۀ مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری ( MEC) نیز جهت نظارت دعوت بعمل آمده بود، ۵ قرارداد ذیل به ارزش بیشتر از ۱.۱ میلیارد افغانی  از جانب کمیسیون منظور گردید/

قرارداد های تایید شده شامل اسفالت بخش دوم  سرک دایکندی الی شهرستان به طول ۱۰ کیلومتر، قرارداد خدمات مشورتی (استخدام موسسات همکار) جهت تسهیل برنامۀ ملی میثاق شهروندی در ولایت‌های هلمند و کندهار و قرارداد ۱۰۲ خط ارتباطی انترنتی برای وصل دفتر مرکزی و نماینده‌گی‌های نوی کابل بانک می باشد.

همچنان قرارداد تامین امنیت دفاتر مرکزی و نماینده‌گی‌های ولایتی نوی کابل بانک و تدارک پرزه‌جات وسایط مورد ضرورت ریاست محافظت رئیس‌جمهور با روش قرارداد چارچوبی از دیگر قرارداد های تایید شده هستند.

قابل ذکر است که در قرارداد تامین امنیت فزیکی دفاتر مرکزی و ولایتی نوی‌کابل بانک ۵۰ در صد کاهش به‌عمل آمده و حدود ۳۰ میلیون افغانی صرفه‌جویی صورت گرفته است.

کمیسیون تدارکات ملی هم‌چنان تأکید کرد که برای تأمین امنیت ریاست محافظت عامه و نوی کابل بانک، توجه جدی صورت گیرد.

از جانب دیگر، کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را مبنی تمدید و تعدیل قرارداد سیستم تذکره‌های الکترونیکی مورد بحث قرار‌داده منظور کرد و نیز فیصله نمود تا از روند تطبیق قرارداد متذکره، نظارت متداوم صورت گیرد.

همچنان یک مرجع ثالث و مستقل، پیشرفت تطبیق این قرارداد را در سال‌های گذشته، موارد و تجهیزات تخنیکی، نحوۀ پرداخت ها، تصفیه مالیاتی و نیز مالکیت ذی‌نفع شرکت قراردادی را به‌صورت همه‌جانبه مورد تفتیش و بررسی قرار دهد و جامعه مدنی نیز در این پروسه همکاری نماید.

در اخیر، کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد تمدید زمانی قرارداد لین انتقال برق از ارغندی الی کندهار و ساخت سب‌ستیشن ها در این مسیر را  توأم با موضوع پرداخت تأمینات پروژۀ که از سوی دافغانستان برشنا شرکت مطرح گردید، مورد بحث قرارداده و ضمن منظوری تمدید زمانی قرارداد، وزارت مالیه و برشنا شرکت را مکلف ساخت تا در زمینۀ مسایل مالی پروژه با موافقۀ تمویل کنندۀ آن ( USAID) اقدامات لازم را روی دست گیرد.

کمیسیون تدارکات؛ 5قرارداد به ارزش 1.1میلیارد افغانی را تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد