کنسرسیوم-سرمایه‌گذاری-با-شرکت‌های-از-سه-کشور-تشکیل-شده-است

سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی می‌گوید که کنسرسیومی مشترک با شرکت‌های روس، ایران و پاکستان با هدف جذب سرمایه‌گذاری در افغانستان را تشکیل داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری رویترز روز گذشته (چهارشنبه، ۳ حوت) به نقل از نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجات نوشته است که در این کنسرسیوم ۱۴ تاجر افغانستان نیز شاملند که بیشتر روی انرژی، معدن و زیرساخت‌ها تمرکز خواهد کرد. 

عزیزی به این رسانه گفته است که با شرکت‌های خارجی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که این شرکت‌ها نمایندگان‌شان را برای اکتشاف پروژه‌هایی تا سقف یک میلیارد دالری به کابل می‌فرستند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افزوده است که امارت اسلامی بر راه‌اندازی چندین طرح تجاری بلندمدت، از جمله کنسرسیوم و مناطق ویژه‌ اقتصادی تمرکز کرده است و روی تضمین امنیت آن نیز کار می‌کند.

رویترز به نقل از عزیز گفته است که کنسرسیوم ایجادشده علاوه بر پروژه‌های انرژی و معدن، امکان ساخت تونل دوم در سالنگ، بازسازی بزرگ‌راه کابل-هرات و پروژه‌ انتقال آب از ولایت پنجشیر به کابل را نیز در نظر دارد.

چند روز پیش دفتر معاونت اقتصادی رییس‌الوزرای امارت اسلامی اعلام کرد که براساس فیصله‌ کمیسیون اقتصادی به رهبری ملا عبدالغنی برادر، پایگاه‌های نظامی خارجی‌ها به زون‌های ویژه اقتصادی تبدیل می‌شود.

وزارت فواید عامه نیز امروز گفته است که بزرگ‌راه کابل-قندهار را در برابر استخراج معاون بازسازی و ترمیم می‌کند.

 

 

کنسرسیوم سرمایه‌گذاری با شرکت‌های از سه کشور تشکیل شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد