کوه‌ها،-تپه‌ها،-چراگاه‌ها-و-آب‌های-کشور-ثبت-می‌شود

ریاست‌جمهوری به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هدایت داده که تمام علفچرها، کوه‌ها، تپه‌ها و آب‌های کشور باید ثبت گردد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور، امروز چهار شنبه(۸، دلو) با نشر اعلامیه گفته است که مطابق هدایت دولت و امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری، تمام علفچرها، کوه‌ها، تپه‌ها و آب‌های کشور باید ثبت گردد.

گفته می‌شود که تطبیق این کار به هدف بلند بردن منافع اجتماعی، اقتصادی و محیطی علفچرها، از طریق استفاده‌ی مؤثر، منصفانه، منظم و پایدار و به منظور حفظ چراگاه‌ها در سطح کشور مطابق فرمان ریاست جمهوری از طریق وزارت شهرسازی و اراضی، با همکاری وزارت زراعت آبیاری و مالداری، جهت تحقق ماده ۱۲ و ۱۴ قانون تنظیم امور زمین‌داری، تثبیت و ثبت بانک زمین می‌کند که روند تثبیت و ثبت آن عملاً جریان دارد.

از سویی‌هم، به اساس اطلس زراعتی سال ۲۰۱۶ وزارت زراعت، حدود ۴۶ درصد مساحت کشور را، علفچر به شمول ساحات حفاظت شده، شکل می‌دهد.

در اعلامیه آمده است که روند ثبت چراگاه‌ها، کوه‌ها، تپه‌ها و آب‌های کشور، هیچ‌گاه به ضد منافع عامه و یا به معنای انتقال نفوس از یک منطقه به منطقه‌ی دیگر نیست، بلکه منافع عامه به خصوص شغل آن عده هم‌وطنانی مالدار را تضمین می‌نماید.

وزارت زراعت می‌گوید که این روند در راستای تامین رژیم غذایی، حفظ محیط زیست و ایکوسیستم، جلوگیری از تخریب علفچرها و زمین و استرداد آن عده زمین‌های علفچر که غصب شده است، موثر واقع می‌گردد.

این درحالی است که افغانستان با کسب عضویت کنوانسیون های بین المللی محیط زیستی و توافقنامه های بین المللی متعهد است که جهت رسیدن به اهداف مشترک جهانی برای دریافت راه حل  چالش های  اقلیم، با برنامه های بین المللی همگام باشد.

کوه‌ها، تپه‌ها، چراگاه‌ها و آب‌های کشور ثبت می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد