گزارش-کمیته-میک-در-راستای-مبارزه-با-فساد-اداری

کمیتۀ مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری " میک " سومین گزارش نظارتی خویش را پیرامون عملکرد‌های مهم وزارت داخله همچون مدیریت منابع بشری، تدارکات و لوجستیک به نشر سپرد.

به گزارش افغان نیوز: میوند روحانی، رئیس دارالانشاء کمیته نظارت و ارزیای علیه فساد اداری، امروز سه‌شنبه( 13، جوزا ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که وزارت داخله از 56 سفارش این کمیته تنها 35 سفارش را تطبیق، 10 سفارش را تطبیق نکرده و 5 سفارش دیگر را آرشیف کرده است.

آقای روحانی بیان کرد، سیستم پرداخت معاشات کارمندان وزارت داخله در حال تطبیق شدن است. به گفته وی، تاکنون اسناد یا سوابق 25 هزار کارمند به شکل دستی وارد شده و در سیستم با پشتیبانی 200 کارمند خانم دیتا انتری ذخیره گردیده است.

رئیس دارالانشاء کمیته نظارت و ارزیابی اظهارداشت، فورم ارزیابی عملکرد کارمندان بازبینی و معیاری شده است. براساس آمار وزارت داخله، ترفیعات از 2000 در سال 1394 به 100 مورد و در سال 1397 تنها 9 مورد و همچنان در سال 1398 کاهش یافته که همه براساس قانون ذاتی پولیس صورت گرفته است.

او گفت: همچنان مدیریت معلومات مربوط به تدارکات پیرامون قرارداد های اجناس و خدمات در مراحل مختلف تنظیم گردیده است. این درحالی است که پیش از این، وزارت داخله همواره به دلیل نبود کنترل مدیریت قرارداد ها و نظارت از پیشرفت در عملی شدن خدمات قرارداد، با مشکلات روبرو بود.

آقای روحانی تاکید کرد، مفتشان داخلی هرگز از سیستم های معلوماتی وزارت تفتیش نکرده اند؛ زیرا ظرفیت لازم برای راه اندازی تفتیشات مطابق با معیار های بین المللی وجود نداشته است.

به باور وی، ریاست لوجستیک هنوز پالیسی بهترین روش را برای بازسازی سیستم های دوسیه بندی و سوابق نتوانسته پیش نویس کند و این امر احتمال گم شدن اسناد، سوء استفاده و یا تخریب های غیر ضروری را فراهم می کند.

روحانی در اخیر گفت: کمیتۀ نظارت و ارزیابی، سفارش های گونه گون را برای تشخیص، نظارت و پاسخ به آسیب پذیری فساد اداری شناسایی و به ریاست های تدارکات، لوجستیک و منابع بشری پیشنهاد کرده است تا این چالش ها به گونۀ منظم رفع شوند.

گزارش کمیته "میک" در راستای مبارزه با فساد اداری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد