گسترش-اعتراضات-هوادران-جنرال-دوستم-به-مناطق-غرب-کشور

شماری از هواداران حزب جنبش ملی افغانستان در هرات، به‌خاطر برگشت دوبارۀ جنرال عبدال‌رشید دوستم و رهایی فرمان‌ده قیصاری، تظاهرات به راه انداختند.

به گزارش افغان نیوز: این اعتراض‌کننده‌گان که شعار” رهبر برگشت، تبعید بس است” را سر می‌دادند، در نزدیک ساختمان مقام ولایت هرات، گردهم آمده بوده‌اند.

اعتراض‌کننده‌گان خطاب به دولت گفتند که باید سرنوشت نظام الدین‌ قیصاری، نماینده معاون اول را روشن و زمینۀ را برای برگشت جنرال دوستم مهیا بسازد.

این درحالی‌ست که ولایت‌های شمال افغانستان از ۹ روز بدینسو شاهد تظاهرات پی‌هم شماری از شهروندان کشور است که پس از بازداشت فرمان‌ده قیصاری آغاز گردید.

معترضان در این مدت چندین شاهراه بزرگ تجارتی و عامه و دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات را بستند و تاکیید کردند که تا رسیدن به خواست‌های شان، تظاهرات شان ادامه خواهند داشت.

در عین زمان باید گفت که روز گذشته شماری از تظاهرات کنندگان هشدار داده‌اند که اگر حکومت به صدای آنان پاسخ مثبت ندهند و بی‌توجهی کنند، برق کابل را در ولایت جوزجان قطع خواهند کرد.

قابل ذکر است که تا هنوز دولت به خواست‌های اعتراض‌کننده‌گان جواب نه داده و دیده شود که تظاهرات، سرنوشت کشور را به کجا خواهد کشاند.

گسترش اعتراضات هوادران جنرال دوستم به مناطق غرب کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد