گفتگوی-افغانستان-و-ایران-در-باره-خط-آهن-هرات-خواف

بخت‌الرحمان شرافت، رییس راه آهن امارت اسلامی با سید میعاد صالحی، رییس شرکت راه‌آهن ایران در مورد از سرگیری روند بازسازی و تکمیل قطعه سوم خط آهن هرات- خواف گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایران «ایرنا» گزارش داده است که در این گفتگو روی آماده‌سازی این مسیر هرات- خواف برای تردد قطار تاکید شده است.

رییس راه‌آهن ایران گفته است: «بر مبنای سیاست‌های دولت سیزدهم و دیپلماسی حمل‌ونقل که در این دولت اتفاق افتاده است، طی چند ماه اخیر، تفاهم‌های بسیار خوبی با کشورهای همسایه انجام شده است».

او بر وجود عزم و اراده جدی برای راه‌اندازی خط آهن خواف-هرات، برداشتن گام‌های عملیاتی، مشخص کردن الزامات و نحوه بهره‌برداری از این مسیر و نیز تضمین امنیت این مسیر از سوی افغانستان تاکید کرده است.

صالحی گفته است: کشور ایران و افغانستان مزیت‌های بسیار زیادی دارند اما؛ از این مزیت‌ها به‌درستی استفاده نشده و از «عقب‌ماندگی کشورهای ما، دشمنان خوشحال» می‌شوند.

رییس راه آهن ایران از وزارت راه و شهرسازی این کشور خواستار همکاری در زمینه بازسازی و تکمیل هرچه سریع‌تر قطعه سوم خط آهن خواف-هرات و آغاز دوباره برنامه‌های آموزشی و فنی برای کارکنان راه‌آهن افغانستان شده است.

اداره خط آهن امارت اسلامی از سفر هیاتی از سوی آن‌ها برای گفتگو با مقامات ایرانی به منظور از سرگیری کار قطعه سوم خط آهن هرات- خواف به این کشور خبر داده بود.

گفتگوی افغانستان و ایران در باره خط آهن هرات - خواف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد