یونسف-۳۰-عراده-آمبولانس-به-وزارت-صحت-عامه-افغانستان-کمک-کرد

وزارت صحت عامه از کمک ۳۰ عراده موترآمبلانس از سوی یونسف برای این وزارت خبر می دهد و می گوید؛ این آمبلانس ها برای ۱۶ ولایت محروم و دور دست که با کمبود امکانات صحی مواجه اند توزیع خواهد شد.

به گزارش آژانس افغان خبر: فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه ، امروز سه شنبه (۹ سنبله) در مراسم تحویل گیری آمبلانس ها گفت: این آمبلانس ها برای ولایات لوگر، هرات، غور، دایکندی، فراه، پکتیا، پکتیکا و سرپل تحویل داده می شود.

وزیر صحت عامه افزود: بنا به تقاضای وزارت صحت عامه کشور، یونسف هرعرداه آمبلانس را به ارزش ۳۲ هزار دالر برای این وزارت خریداری نموده است.

او همچنان از ارائه طرح ۱۰۰ عراده آمبلانس به تدارکات ملی و ۳۲ عراده دیگراز کمک های کشور عربستان سعودی طی یک ماه آینده خبر می دهد.

وزیر صحت علاوه می کند که با دریافت تمامی این آمبلانس ها و توزیع آن به سراسر کشور حدود ۸۰ درصد مشکلات انتقال مریضان و زخمی‌ها به مراکز صحی حل خواهد شد.

آقای فیروز ضمن قدردانی و تشکر از کمک های یونسف به وزارت صحت اظهار داشت که با توزیع این آمبلانس ها به ولایات نیازمند کمک بزرگی در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان  خواهد بود.

وزیر صحت عامه یادآورشد که از این ۳۰ عراده آمبلانس ۴ عراده آن به کابل آمبلانس پسرده می شود.

وی با اشاره به کارکردهای خوب و به موقع کابل آمبلانس اضافه کرد، یکی از برنامه روی دست وزارت صحت استفاده این  آمبلانس ها برای شاهراه های عمده  کابل- قندهار، کابل- جلال‌ آباد و کابل- مزارشریف می باشد.

او هدف از این برنامه را رسیدگی به واقعات ترافیکی، تلفات ناشی از بی توجهی راننده گان و سرعت موتر ها در شاهراه ها بیان کرد.

آقای فیروزالدین فیروز خاطر نشان ساخت که با ایجاد کابل آمبلانس و هرات آمبلانس کاهش چشم گیری در مرگ و میر مادران و اطفال، رسیدگی به موقع در محل و همچنان انتقال به موقع زخمیان به شفاخانه ها به وجود آمده است.

 داکتر شیرین، نماینده دفتر یونسف ضمن اظهار خرسندی از کاهش مرگ و میر مادران  و نوزاردان در افغانستان با کمک های این دفتر به وزارت صحت ابراز داشت که دفتر یونسف همکاری خود را در راستای جلوگیری از تلفات مادران و کودکان در افغانستان ادامه خواهد داد.

نماینده  دفتر یونسف ادامه داد که تلفات ناشی از عدم رسیدگی به موقع مریضان و مادران باردار به مراکز صحی باعث نگرانی مردم و ارگان های مربوطه شده است که امید است با توزیع این آمبلانس ها به  نتیجه خوبی دست یابیم.

وی همچنان تاکید کرد که این کمک ها در مقایسه با میزان تلفات ناچیز است اما  تلاش ما کاهش و به حداقل رساندن مرگ و میر در افغانستان است.

گفتنی است که وزارت صحت عامه از این اداره خواستار همکاریهای بیشتر در امور صحت و کاهش تلفات در افغانستان می باشد.

یونسف ۳۰ عراده آمبولانس به وزارت صحت عامه افغانستان کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد