۵۰-درصد-کودکان-افغانستان-به-سوء-تغذیه-مبتلا-هستند

وزیر صحت عامه کشور می گوید: ۵۰ درصد اطفال در افغانستان به سوی تغذیه دچار اند که از این میان ده درصد آنان این بیماری را به صورت حاد و ۴۰ درصد دیگر به صورت مزمن در خود دارند.

به  گزارش آٰژانس افغان خبر: فیروزالدین فیروز وزیرصحت عامه کشور، مبتلا به سوء تغذیه کودکان را  یکی از بزرگترین مشکلات صحی این وزارت بیان کرد و مبارزه با این بیماری را مسؤلیت همه خانواده ها بیان داشت.

وزیر صحت عامه تصریح کرد که سوء تغذیه مزمن زمانی شکل می گیرد که طفل در جنین مادر با کمبود مواد غذایی و عدم رسیدگی در جنین روبرو می شود و بیماری ناشی ازآن فلج اطفال می باشد.

وی اضافه می کند که سوءتغذیه حاد نیز با عدم تغذیه شیرمادر، تغذیه نامناسب مادران در زمان بارداری و نرسیدن غذاهای مورد نیاز نوزاد و مادر قبل و بعد از تولد سبب این بیماری ها می شود.

آقای فیروزالدین تاکید می کند که سوء تغذیه حاد ۱۰ درصد کشنده است و همچنان به سوء تغذی مزمن باید رسیدگی صورت گیرد تا طفل سالم به دنیا آمده بار دوش جامعه نگردند.

در همین حال آقای  داکتر شیرین، نماینده  یونسف نیز تاکید می کند تا از ابتلا به سوء تغذیه جلوگیری شده و برنامه آگاهی دهی عامه جهت توجه خانواده ها راه اندازی گردد.

نماینده یونسف از وجود شفاخانه ها در افغانستان یاد  کرد و گفت: با وجودی که بیمارستانها خوبی در افغانستان ایجاد شده است اما برای مقابله با سوء تغذیه و بیماری های کودکان کافی نمی باشد.

وی افزود: مبارزه با سوء تغذیه یک برنامه همه شمول است و تمامی خانواده ها جهت عدم مبتلا به سوء تغذیه کودکان هماهنگ کار نمایند.

۵۰ درصد کودکان افغانستان به سوء تغذیه مبتلا هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد