یونسکو-در-بخش-معارف-با-افغانستان-همکاری-می-کند

رییس سازمان یونسکو در دیدار با رییس اجراییه حکومت وحدت ملی از ادامه حضور و همکاری‌هایش در بخش معارف و نگه‌داری آثار فرهنگی در افغانستان اطمینان داد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان روز (چهارشنبه ۳۰ عقرب ۱۳۹۷) با خانم آدری ازولای رییس سازمان یونسکو در مقر این سازمان در پاریس دیدار کرد.

در این نشست رییس سازمان یونسکو از ادامه حضور و همکاری‌های این سازمان در بخش معارف و نگه‌داری آثار فرهنگی در افغانستان اطمینان داد.

رییس اجراییه خواهان ادامه حضور و همکاری‌های سازمان در بخش آموزش و پرورش و امور فرهنگی گردید. رییس اجراییه در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که افغانستان می‌تواند نقش مثبتی در برقراری و استحکام ثبات در منطقه بازی نماید و این می‌تواند در رشد و توسعه فرهنگ در منطقه کمک نماید.

رییس سازمان یونسکو در بخش دیگر از صحبت های خود افزود که این سازمان آماده است در همکاری با سویدن در بخش ظرفیت‌سازی به ویژه ظرفیت سازی برای دختران و زنان افغانستان را یاری رساند. وی همچنان علاوه نمود که این سازمان افغانستان را در بخش مراقبت، نگه‌داری و حفاظت از آثار تاریخی کمک می‌نماید.

آقای عبدالله در ادامه صحبت‌های خود افزود که برای تقویت و رشد امور فرهنگی کمیته اجرایی امور فرهنگی و هنر را در قالب ریاست اجراییه ایجاد کرده‌است و شخصا آن را رهبری می‌نماید. رییس اجراییه علاوه نمود که این کمتیه با اشتراک و حضور نهادهای جامعه مدنی، نمایندگان هنرمندان و نمایندگان نهادهای بین‌المللی فعالیت می‌نماید.

رییس سازمان از رییس اجراییه خواهش نمود تا حوزه‌های معینی را برای همکاری مشخص نماید تا این سازمان در این حوزه با افغانستان همکاری نماید.

رییس سازمان در باره مصئونیت خبرنگاران گفت و با تشکر از تشکیل کمیته مشترک مصئونیت خبرنگاران خواهان توجه بیشتر حکومت افغانستان به این قضیه گردید.

یونسکو در بخش معارف با افغانستان همکاری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد