یونفورم-دانش-آموزان-دختر-تغیر-کرد-لباس-سیاه-جایش-را-به-آبی-و-خاکستری-میدهد

بر اساس تصمیم وزارت معارف کشور و پیشنهاد سه رنگ آبی، خاکستری و سرمه ای به ریاست اجراییه برای تغییر رنگ یونیفورم شاگران دختر مکاتب دولتی این ریاست اعلام کرد که لباس های دختران مکتبی از سیاه به آبی و خاکستری تبدیل شود.

به گزارش آژانس افغان خبر: امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه در یک تماس تلفنی به آژانس افغان خبر گفت: وزارت معارف با پیشکش نمودن سه رنگ به ریاست اجراییه خواسته تا آخرین تصمیم در انتخاب رنگ یونیفورم دختران مکاتب دولتی را اتخاذ نمایند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه تصریح نمود، از میان سه رنگ پیشنهادی از جانب وزارت معارف، دو رنگ آبی و خاکستری آن از سوی  شورای وزیران با اکثریت آرا تصویب شد.

این درحالی است که رییس اجراییه هدایت داده است که در مورد دو رنگ انتخاب شده با رییس جمهور نیز مشوره شود.

آقای میثم علاوه کرد که رنگ آبی برای دختران دورابتدایی و زنگ خاکستری برای دختران متوسطه و لیسه انتخاب شده است.

او همچنان خاطر نشان ساخت که به همین دلیل 40 هزار دست لباس را امارات متحده عربی از طریق جمعیت هلال احمر افغانی برای شاگرانی بی بضاعت و فقیر کمک نموده است که با آغاز مجدد مکاتب توزیع خواهد شد.

امید میثم اظهار داشت که رنگ چادر شاگران دختر و یونیفورم پسرانه تغییری نکرده و همان رنگ های سابق درست می باشد.

وی علاوه می کند که این تغییر رنگ برای دختران مکاتب دولتی تطبیق شده است و احتمال می رود برای مکاتب خصوصی نیز این گونه تغییرات در نظر گرفته شود.

خواستیم در این باره نظر وزارت معارف را داشته باشیم اما موفق نشدیم.

این در حالی است که دختران دانش آموز در گذشته از رنگ یونفورم مکاتب شاکی بودند، در تابستان با گرم شدن هوا رنگ سیاه حرارت آفتاب را به خود جذب میکند، که این امر باعث گرما زدگی شاگردان میشود.

 

یونفورم دانش آموزان دختر تغیر کرد/ لباس سیاه جایش را به آبی و خاکستری میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد