یک-باب-مکتب-در-کابل-به-بهره-برداری-رسید

یک باب مکتب از سوی وزارت معارف با همکاری سفارت جاپان در غرب کابل در منطقه دشت برچی با هزینه سه صدهزار دالر به بهره برداری رسید.

به گزارش افغان خبر: در محفلی که به همین مناسبت امروز چهار شنبه (8جدی)دایر گردید دوکتور اسد الله محقق جهانی معین و سرپرست وزارت معارف، مسوولان ریاست معارف شهر کابل، نماینده کشور جاپان و شماری کثیری از استادان، شاگردان و متنفذین محل اشتراک داشتند.

دکتور اسدالله محقق جهانی سرپرست وزارت معارف از کمک های جامعه جهانی و به ویژه کشور جاپان برای معارف اکشور، اظهار قدردانی نموده، تعلیم و تربیه را یکی از ارکان عمده و اساسی پیشرفت جامعه دانسته به تعمیم سواد و گسترش متوازن عرضه خدمات تعلیمی و تربیتی در سراسر کشور تأکید نمود.

نماینده کشور جاپان نیز در مورد کمک های کشورش صحبت نموده و به تداوم آن وعده سپرد.

تعمیر لیسه شهرک صفا منطقۀ دشت برچی که در دونیم جریب زمین اعمار شده، دارای 12 صنف درسی و 4 اتاق اداری با تمام ضروریات آن می باشد که در مدت 8 ماه کار ساختمانی آن تکمیل و آماده بهره برداری گردیده است.

لیسه مذکور در دو تایم فعالیت داشته که بصورت مجموعی در هر دو تایم ظرفیت 2000 شاگرد را دارا    می باشد که به هزینه (289000) دالر امریکایی از سوی کشور جاپان اعمار شده است تجهیزات میز، چوکی، الماری و سایر ضرورت نیز شامل مبلغ یاد شده می باشد.

یک باب مکتب در کابل به بهره برداری رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد