یک-شرکت-چینایی-روی-دریای-کابل-بند-برق-احداث-میکند

یک شرکت چنایی قرار است پس از شش ماه مطالعه و تحقیق روی دریای کابل-کنر بند برق احداث نماید.

به گزارش افغان نیوز: در مورد امضای تفاهم نامه شرکت چینایی در رابطه به دیزاین و ساخت خط آهن شیر خان بندر تا اسلام قلعه و بند برق بالای دریای کابل- کنر  در شورای عالی اقتصادی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

امان الله غالب معین وزارت انرژی و آب در این رابطه معلومات داده گفت که شرکت چینایی که می خواهد روی احداث بند برق بالای دریای کابل- کنر سرمایه گذاری کند، برای مطالعات خویش مدت شش ماه وقت تقاضا کرده است.

وی گفت که کمپنی چینایی یک سرمایه گذاری بزرگ را انجام می دهد و می تواند ما را در تولید انرژی برق کمک کند.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه گفت که قبلاً کمیته مشترک که در آن بانک جهانی و جانب پاکستان نیز شرکت داشتند، در مورد چگونگی کار مشترک در این راستا، جلسات مفیدی انجام داد.

رئیس جمهور غنی در این خصوص گفت که ما ضرورت به پیشرفت داریم و این کمپنی بااعتبار چینایی بوده که کارهای بزرگی را انجام داده است. وی افزود که شرکت متذکره از سوی یک نهاد سومی مورد بررسی قرار گیرد و بعداً بهتر است برای کار آن اجازه داده شود.

سپس عبدالستار مراد وزیر اقتصاد در رابطه به چگونگی آزمایش و استندرد بودن گندم که از کشورهای بیرونی خریداری می گردد، به جلسه معلومات داد.

رئیس جمهور غنی در این رابطه، گفت که باید پیشنهاد کمیته بین الوزارتی در این خصوص که ما باید لابراتوارهای بخاطر آزمایش گندم داشته باشیم، عملی گردد.

یک شرکت چینایی روی دریای کابل بند برق احداث میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد