یک-صدو-هزار-طفل-معلول-از-آموزش-و-پرورش-محروم-هستند

جمیله افغانی معین وزارت کار امور اجتماعی شهدا و معلولین میگوید که "در سراسر کشور یک‌صدو ۹۶هزار طفل معلول که واجد شرایط مکتب هستند، از این نمعت محروم می‌باشد."

به گزارش افغان خبر: خانم افغانی میگوید که در بین این اطفال محروم 54 درصد پسر و 46درصد ان دختر خانم ها میباشند.

خانم افغانی خواهان تعدیل قانون اساسی کشور شد و گفت که مبادا قانون کشور در مقابل کنوانسیون بین المللی که افغانستان در آن الحاق شده است، قرار بگیرد.

خانم افغان از پلان اول عملی در چند روز قبل خبر داد و گفت که این پلان را با نماینده‌گان مجلس در میان گذاشته که برای پنج سال آینده می‌باشد.

این نماینده وزارت شهدا ومعلولین گفت در تفاهم‌نامه‌ی که بین وزارت ها صورت گرفته است بیشتر روی کاریابی برای معلولان تاکید شده است.

وزارت شهدا و معلولین از طرح کاریابی برای 10 هزار معلول خبر میدهد و میگوید به کمک موسسه‌ی توزیع جهانی مواد غذایی"W F P" و طرح صندوق حمایتی برای معلولان این کار را براه انداخته است.

در همین حال محمد صادق محبی مشاور در وزارت شهدا و معلولین گفت که معلولان در کشور 2.7 میلیون جمعیت دارد که 59 درصد آنرا مردان و 41 درصد ان بانوان شکل میدهند.

اقای محبی میگوید که از یکصدو 96هزار طفل معلول واجد شرایط مکتب فقط 4هزار تن آنها شامل مکتب می‌باشد، که به گفته این نماینده وزارت" کم ترین شاگردان مکتب را معلولین شکل میدهد که در این زمینه حکومت بر معلولان جفا روا داشته."

آقای محبی می‌گوید که هر سال آمار تلفات ملکلی بر اساس انفجارها و انتحاری ها بالا میرود اما حکومت در این زمینه با معلولین جنگی و غیر جنگی کمکی نمیکند.

محبی نماینده وزارت کار امور اجتماعی شهدا و معلولین میگوید حکومت در زمینه رفع خشونت علیه معلولان از طریق تبلیغات آنها را همکاری نماید.

این نماینده وزارت شهدا و معلولین میگوید نباید بین معلولین جنگی وغیر جنگی تبعیضی صورت گیرد.

در همین حال محمد اکبری معین شهرسازی و مسکن میگوید که این وزارت برای معلولان تعدادی آرپارتمان در نظر گرفته که به صورت اقساط می‌توانند آن را پرداخت نماید.

با این وجود حسیب الله موحد معین احصاییه مرکزی میگوید که معلولان باید از امنیت کامل اجتماعی برخوار شوند و وظیفه احصاییه مرکزی است که باید احصاییه کامل و دقیق برای ارایه ارقام آماده سازد.

به گفته نماینده احصاییه مرکزی معلولین باید در تمام موارد مشارکت نماید و هر بخش را نظارت کنند.

یک صدو 96هزار طفل معلول از آموزش و پرورش محروم هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد