۱-۲-میلیارد-دالر-کمک-به-مردم-افغانستان-اختصاص-یافت

جامعه بین المللی در کنفرانس بین المللی جینوا، بیش از یک میلیارد دالر جهت کمک‌های بشری به مردم افغانستان تعهد نمود.

به گزارش افغان نیوز؛ کشورها و سازمان‌های کمک کننده، روز دوشنبه(۲۲، سنبله) در کنفرانس بین المللی جینوا، وعده کردند که ۱.۲ میلیارد دالر را تا پایان سال روان میلادی به مردم افغانستان کمک کنند.

در میان کشورهای کمک‌ کننده،‌ آلمان گفت که ۱۰۰ میلیون یورو را از قبل به کمک‌هایش برای افغانستان و کشورهای همسایه آن اضافه کرده است و در نظر دارد  ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر را نیز در نظر بگیرد. جاپان ۲۰۰ میلیون دالر کمک‌ها را برای مردم افغانستان اختصاص می‌دهد. فرانسه نیز از کمک ۱۰۰ میلیون یورویی‌اش خبر داد.

امریکا اعلام کرد که ۶۴ میلیون دالر را به جمع کمک‌هایش به سازمان ملل متحد و شماری دیگر از نهادها می‌افزاید. به این ترتیب مجموع کمک‌های امریکا به افغانستان در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۳۳۰ میلیون دالر می‌رسد. 

دنمارک گفت که ۳۸ میلیون دالر دیگر را به کمک‌هایش برای افغانستان اضافه می‌کند. ناروی نیز ۱۱.۵ میلیون دالر برای امور بشردوستانه در افغانستان در نظر گرفت. در ادامه نشست، سازمان ملل متحد کمک ۲۰ میلیون دالری از بودجه مرکزی رسیده‌گی به رخدادهای عاجل این نهاد را برای حمایت از کارهای بشردوستانه اعلام کرد.

در میان کشورهای همسایه، چین به تازه‌گی گفته که بیش از ۳۰ میلیون دالر را به منظور تهیه غذا و ادویه، برای مردم افغانستان اختصاص داده است. پاکستان نیز تصریح کرد که در ادامه کمک‌هایش به مردم افغانستان، غذا و دوا می‌فرستد. هم‌زمان با این، ایران از فرستادن محموله هوایی کمک‌های بشردوستانه‌اش به افغانستان خبر داد. 

سرانجام مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در پایان نشست با نشر توییتی، مجموع پول کمک شده به مردم افغانستان را بیش از ۱.۲ میلیارد دالر اعلام کرد.  

سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود که در نشست بشردوستانه در مورد افغانستان، تلاش می‌کند که  حدود ۶۰۰ میلیون دالر را برای جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان جمع‌آوری کند.

۱.۲ میلیارد دالر کمک به مردم افغانستان اختصاص یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد