۱۰-پل-هوایی-پیاده-رو-در-شهر-کابل-ساخته-می-شود

مسوولان اداره شهرداری کابل می گویند که برنامه ساخت پل های هوایی برای عابران پیاده در ده نقطه شهر کابل ازجمله مقابل لیسه ملالی، دهن نل و در بعضی شهرکها روی دست گرفته شده است.

به گزارش افغان نیوز: جلیل سلطانی، سخنگوی شهرداری کابل، روز چهارشنبه( ۳ اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که این برنامه ها برای جلوگیری از اذحام ترافیکی و زیبایی شهری روی میز شهرداری کابل قرار دارد که تا ختم سال جاری تغییرات عمده ای در شهر کابل به وجود خواهد آمد.

وی تصریح نمود که ایجاد پل هوایی موتر رو نیز از نیازهای اساسی در شهر پر اذحام کابل می باشد که اکنون تنها ایجاد یک پل درساحه سرای شمالی کابل زیر کار است.

آقای سلطانی همچنان تاکید می کند که برنامه های کوتاه مدت برای جمع آوری دست فروشان از سطح شهر به دلیل عدم همکاری مردم ناکام بوده است اما در برنامه های درازمدت، این اقدامات به خاطر مکان های سرپوشیده مناسبی که در نظر گرفته شده است، کارایی بیشتری خواهد داشت.

سخنگوی شهرداری کابل با اشاره به نفوس میلیونی و زیاد شهر کابل می گوید؛ شهرداری در کنار ایجاد پل های هوایی در تلاش است تا با ایجاد سرک های بیشتر باعث کاهش مشکلات مردم و رانندگان شود.

وی خاطر نشان ساخت که تاکنون حدود ۹ سرک در ساحه لیسه مردیم، سرای شمالی و سایر نقاط پراذحام و یک  میتروبس در برنامه های کاری این اداره است تا با ختم سال جاری این برنامه ها عملی شود.

جلیل سلطانی می افزاید که کار خریداری حدود ۵۰ بس برای اولین میتروبس که قرار است در شهر کابل ساخته شود صورت گرفته است.

آقای سلطانی بودجه برنامه های شهرداری کابل را برای تطبیق این پلان ها کافی دانسته می گوید؛ در ساحاتی که ملکیت های خصوصی وجود دارد در هنگام تطبیق پروژه های شهری از آنان هزینه اخذ خواهد شد.

وی علاوه کرد که برنامه های شهری شهرداری کابل، زمان و به بودجه بیشتر نیاز دارد تا بتواند تمامی محلات را برای اجرایی شدن ۱۵۷ پروژه ای که تحت کار است، شناسایی کند.

این درحالی است که رانندگان در سرک های شهر کابل به دلیل نفوس بیش از حد، هر از گاهی با ازدحام ترافیکی دست و پنجه نرم می کنند.

۱۰ پل هوایی پیاده رو در شهر کابل ساخته می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد