۱۱۷-رادیو-به-دلیل-مشکلات-اقتصادی-مسدود-شده-است

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران به مناسبت روز جهانی رادیو از مسدود شدن ۱۱۷ رادیو در سطح کشور به دلیل مشکلات اقتصادی خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حجت الله مجددی، رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان امروز ( دوشنبه، ۲۴ دلو) به مناسبت روز جهانی رادیو می‌گوید که بعداز تسلط امارت اسلامی در افغانستان، ۱۱۷ رادیو در سطح کشور به دلیل مشکلات اقتصادی مسدود شده است. 

مجددی افزود که بعداز مسدود شدن ۱۱۷ رادیو در کشور نزدیک به ۱ هزارو ۹۰۰ خبرنگار از کارشان بیکار شده‌اند که از این میان ۱ هزارو ۷۵ تن آنان خبرنگاران زن می‌باشند. 

او افزود که در حال حاضر رسانه‌ها و خبرنگاران کشور با مشکلات جدی اقتصادی روبرو اند و این نهاد برای رفع چالش‌های اقتصادی رسانه‌ها و خبرنگاران در تلاش است تا این وضعیت را مدیریت نماید. 

رییس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان می‌گوید که طرحی را به اتحادیه اروپا و یوناما ارایه نموده که با عملی شدن آن می‌تواند رسانه‌ها و خبرنگاران را از مشکلات اقتصادی نجات دهد. 

در همین حال، عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در پیامی به مناسبت روز جهانی رادیو مشکلات اقتصادی رسانه‌ها را تایید کرده و گفته است که این وزارت برای بهبود وضعیت اقتصادی رسانه‌ها تلاش می‌نماید. 

این وزارت گفته که هم اکنون بیش از ۲۰۰ رادیو در کشور فعال است.

خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها از وضعیت به وجود آمده ابراز نگرانی نموده و می‌گویند که بسیاری از خبرنگاران بر اثر مشکلات اقتصادی رسانه‌ها بیکار و به کارهای شاقه روی آوردند. 

مریم هوتک، یکی از خبرنگاران در کابل می‌گوید که نهادهای حمایت کننده ملی و بین‌المللی رسانه‌ها و خبرنگاران باید برای رفع چالش‌های به وجود آمده تلاش جدی نمایند تا خبرنگاران از وضعیت بد اقتصادی نجات یابند. 

رسول شهزاد، یکی از خبرنگاران در کابل می‌گوید که اگر رسانه‌ها و خبرنگاران حمایت نشود آینده اطلاع رسانی در کشور نگران کننده خواهد بود. 

شهزاد از نهادهای مدافع رسانه‌ها و خبرنگاران خواست که به مشکلات رسانه‌ها در افغانستان توجه جدی نمایند تا اطلاع رسانی در افغانستان متوقف نشود. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

۱۱۷ رادیو به دلیل مشکلات اقتصادی مسدود شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد