۲۰۱۹،-سال-سرمایه‌گذاری-در-افغانستان

سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور می گوید که ما روی چارچوب حقوقی و ساختاری کار کرده ایم و ۲۰۱۹ سال سرمایه‌گذاری و معدن‌کاری در افغانستان خواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور در کنفرانس ملی معادن در کابل گفت که سال ۲۰۱۹، سال سرمایه‌گذاری و سال معدن‌کاری می‌باشد، ما روی چارچوب حقوقی و ساختاری و بالای دو سند معتبر که قانون هایدروکاربن‌ها و قانون معادن می‌باشند، کار کردیم و اکنون بالای مقررۀ این دو قانون کار جریان دارد.

نرگس نهان گفت که ما همچنان بالای تشکیل وزارت کار کردیم و سیستم کمپیوتری کادستر و سیستم جمع‌آوری عواید غیر مالیاتی را در وزارت ایجاد نمودیم.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم مشکلات و پیشنهادات جیولوجست‌ها و سرمایه‌گذاران را در عرصه‌های نبود امنیت، عدم اعطای قراردادها در چهارونیم سال گذشته، معدن‌کاری غیرمسلکی، استخراج غیرقانونی و قاچاق معادن و عدم سرعت کارها در وزارت معادن و پترولیم، با رییس‌جمهور شریک ساخت.

در همین حال، رییس جمهور غنی در این مراسم گفت که امروز یک چوکات واضح برای معادن ترتیب شده و قراردادها به شکل شفاف داده می‌شود، اما ضرورت به دقت دارد و نقش نظارتی مردم و جامعۀ مدنی در این عرصه مهم می‌باشد و دولت باید نظارت مردمی و تشخیص داخلی و بین‌المللی را قبول کند.

اشرف غنی گفت که ما هنوز تعبیر جیولوجی خود را نداریم و ضرورت است که یک نسل نو جیولوجیست‌ها تربیه شوند تا در ساحه کار عملی را انجام دهند، زیرا به تنهایی اتکاء به اقمار مصنوعی کافی نیست.

۲۰۱۹، سال سرمایه‌گذاری در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد