۲۸-پروژه-انکشافی-به-ارزش-یک-میلیارد-افغانی-به-امضا-رسید

وزارت احیا وانکشاف دهات قرار داد ۲۸پروژه انکشافی را در سه بخش سرک سازی٬ شبکه آبرسانی و ساختمان سازی در شهرک مهاجرین به ارزش بیش از ۹۲۶میلیون افغانی را به امضا رسانید

به گزارش آژانس افغان خبر: نصیر احمد درانی، ‌وزیر احیا وانکشاف دهات، امروز سه شنبه(۳۰سنبله) در نشست مطبوعاتی قرار داد ۲۸پروژه انکشافی را با چند شرکت خصوصی امضا کرد.
وزیر احیا و انکشاف دهات تصریح کرد که قرار داد ۲۸پروژه انکشافی در بدل ۹۲۶.۱ میلیون افغانی که شامل سه بخش سرک سازی٬ اعمار برخی از منازل مسکونی در شهرک مهاجرین و شبکه آبرسانی می شود، امضا نمود.
آقای  درانی  تاکید کرد که این پروژه ها در مدت شش ماه تا دوسال تطبیق و به بهره برداری سپرده خواهد شد.

وی افزود: این پروژه ها شامل ساخت، جغل اندازی و آسفالت سرک ها،اعمار پل وپلچک ها، ‌اعمار دیوار احاطه و ساخت اماکن فرعی در شهرک الغسان ولسوالی قره باغ ولایت کابل می شود.
نصیر احمد درانی اظهار داشت که این پروژه ها در ولایات سمنگان، بغلان، تخار، لغمان، قندهار، کابل، بلخ، غور، بامیان، فاریاب، جوزجان، کاپیسا، پروان،‌پنجشیر، فراه و پکتیا تطبیق خواهد شد.
وزیر احیا و انکشاف دهات می گوید: ازمیان ۲۸ پروژه ۲۱ پروژه  به ارزش ۴۱۸.۸میلیون افغانی مربوط برنامه های  ملی راه سازی روستایی می شود؛ که این قرار داد شامل ساخت ۱۰۰ کیلومتر سرک جدید، ۱۷۳مترپل و ۲۰۳ کیلومتر حفظ ومراقبت سرک ها است.
وی خاطر نشان ساخت؛ با تطبیق این پروژه ها در بخش ترانسپورت ۸۴۶۷۵روزکاری ایجاد می گردد و ۵۳۷۸۰نفر ازاین پروژه های مستفید می شوند.
وزیر احیا وانکشاف دهات  در ادامه می گوید وزارت انکشاف دهات در بخش کیفیت کار شرکت ها نظارت جدی دارد و دراین خصوص مصلحت نمی پذیرد.
آقای درانی اضافه نمود: در کیفیت پروژه ها هیچ مصلحتی پذیرفتنی  نیست و نه به زور و نه هم واسطه این کار امکان پذیر نخواهد  بود.

 

۲۸ پروژه انکشافی به ارزش یک میلیارد افغانی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد